Gå til innhold

Hvorfor skal man ikke varme mme i mikroen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi varmer mme til vesla i mikro på natta. Har fått høre at dette burde vi ikke gjøre da det kan være farlig? Kjenne flere som gjør det samme. Så hva er egentlig sant? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke farlig, men næringsstoffene i melka kan forsvinne og det er ikke særlig bra

Skrevet

MME kan du varme i mikroen, men ikke brystmelk.

Skrevet

Også kan det bli veldig ujevn varme hvis man ikke rister godt nok. Kan plutselig komme "et parti" som er glovarmt.

Skrevet

Du skal få et tips av meg, som går raskere enn å varme i micro...

Ta en termos med kokt vann (varmt) og en flaske med kokt vann som er avkjølt. Ha pulver ferdig målt opp i en sånn boks du får kjøpt fra avent, tupperware osv.

Når ungen våkner blander du kaldt og varmt vann til passe temp (på 100ml hipp f.eks skal man bruke 60 ml kaldt, og 40 ml varmt-da blir det passe) og har oppi pulveret. Det tar omtrent 2 minuter å gjøre klart, og du kan ha det på nattbordet :)

Skrevet

ja! det er rett det som 11:23 sier! ikke varm brystmelk i mikro, men mme kan got varest i mikro..Det sa de på føden til meg, reger med de har peiling :)

Skrevet

tipset til 11:24 skal jeg huske til det blir vår tur om ikke alt for lenge! :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed både på føden og av hs at man ikke skal varme mme i mikro. Man kan risikere at proteinene i melka forsvinner om man varmer i micro.

Skrevet

11:24 her,

så bra! Jeg gjorde det ikke med førstemann, var ikke så smart da ;o) Men når 2.mann kom tenkte jeg at det jo måtte finnes en eller annen løsning, også kom jeg på det (haha, som om sikkert ingen har gjort det før lissom) Og det er jo så raskt og enkelt :D

Skrevet

Takk for svar og gode tips! Skal prøve det:) HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...