Gå til innhold

Jeg ønsker meg tre barn... Er jeg gal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 31 og samboer er 34. Sammen har vi to barn.

Nå for tiden er jeg student og er ferdig med utdannelsen våren 2014.

Jeg ønsker ikke barn mens jeg er student, men håper på to små til etterhvert. Vi har hele tiden vært enige om tre barn, men nå begynner samboeren å få " kalde føtter". Han mener at vi blir for gamle og at jeg ikke kommer til å få fast jobb med en gang. (sykepleier).

Jeg elsker barna våre og føler at vi har orden i kaoset selv nå som jeg er student og vi har dårlig råd.

Hvordan overbevise ham at vi kan få et barn til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel frue, hvis du legger sammen to barn med to små til, og klarer å få det til å bli tre barn, da skjønner jeg godt at han ikke har tro på at du får deg jobb med det første...! ;-) Hihi!

Vent til du er ferdig med utdannelsen, og se hvordan jobbsituasjonen blir. Dersom alt det praktiske ordner seg, er det bare å kjøre på. Og da er det/de barna dere har fra før blitt litt eldre, og det er ikke så tungt med ett nytt barn.

Hilsen snart trebarnsmor

Skrevet

Dere har jo sannsynligvis noen år på dere ennå til å evt få det tredje barnet, så sånn sett er det jo ikke noe stress.

Men klin til når dere er klare - man angrer vel generelt ikke på de barna man får, men på de man ikke fikk? I alle fall er det det jeg klamrer meg desperat til, her jeg sitter grisegravid med tredjemann, termin om to uker og omgangssyke barn i alle etasjer av de vi har fra før, hehehe.

Lykke til med beslutningen!

Skrevet

Nei du er ikke gal, hilsen trebarns masterstudent med nummer 4 i magen som kommer midt i min master :)

Kjør på !!

Skrevet

Jeg er 34 og har akuratt fått nr.3

Nr.1 og 2 går i 2. og 4.klasse. Og det er en drøm å få en baby med så store barn. De klarer mye selv. Tenkte at det kom til å bli mye arbeid når vi fikk nr.3. Men har ikke merket så mye forskjell. Vet at det blir mer etterhvert. Sånn som det er nå, er det ikke avskrekkende å få nr. 4 om noen år.

Jeg syns ikke du er sprø. Hvordan overbevise. Min mann ville ikke i starten ha nr.3. Etterhvert syns han det var greit. Og det er moro å se hvor god han mot den lille. Prater og bærer rundt på han.

Jeg tar alt av stell. Jeg liker det også, så det er ikke noe problem.

Det er kos å få en baby til. spesielt når de eldste er blitt så store, de er opptatt med venner og har litt aktiviteter og drive med. Så vi har mye mer tid til en baby igjen. Det er moro å se hvor stolte storesøsken er. De får vist omsorg for den lille. Ordner med smokken. Prater og synger for den lille. De leser for han også. Jeg har kun hatt positiv opplevelse. Og jeg tenker mange ganger så fint at de er flere søsken.

Hilsen sykepleier

Skrevet

Neida, ikke gal.

Min mann syns egentlig det var nok med to, jeg ville ha tre. Han ble med på det etterhvert likevel. Jeg ville ikke stresset så veldig med det nå, kanskje han forandrer mening etterhvert?

Når det er sagt så syns jeg nå at tre barn er ganske mye. jeg er veldig glad jeg har fått de, men er også helt sikker på at vi ikke skal ha fire:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...