Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #1 Skrevet 4. november 2011 Sist hun passet barna alene fant jeg jenta mi på 6 år i campingvogna deres med en ledning fra vannkokeren hengende ned fra kjøkkenbenken forran seg. Hun skulle bare koke vann til kaffen (svigermor altså), mulig hun hadde sagt i fra til jentungen at hun måtte passe seg, men hvorfor ikke påse at ledningen ligger på benken? Fort gjort at jenta kunne fått handa inn i ledningen som hang ned, og revet hele vannkokeren over seg, grrr.. jeg blir så sint!! Når jeg i tillegg har opplevd å fått kjeft fra svigermor pga jeg er hysterisk overbeskyttende (ja, for hennes barn overlevde faktisk uten både hjelm og redningsvest!)... Hun og svigerfar har også kjørt med et barnebarn usikret på fanget, ja, for de skulle jo ikke lange stykket osv.. Min mor respekterer mine regler, er påpasselig, og jeg har aldri opplevd noen situasjoner jeg har ansett for farlige når hun har barna. Jeg opplever at svigermor ikke respekterer meg. Fullt med tente telys i barnas rekkevidde og kaffekopper er også andre eksempler jeg synes er litt unødvendige når barna er hos henne. Minstegutten min på 2 hadde fått flytende stearin over hendene en gang han var der, men han skrek faktisk ikke!, så det gikk jo bra..men! Hvordan hadde dere reagert? Er jeg overhysterisk? Svigermor og svigerfar er foruten denne sikkrehetsbiten veldig flinke med barna.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #2 Skrevet 4. november 2011 De hadde aldri fått passe mine barn alene, hvertfall. Barna er det kjæreste jeg har, og de får bare passes av folk jeg stoler 100% på.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #3 Skrevet 4. november 2011 Hvis datteren din er 6 år ville jeg ikke forvente at andre passer på at hun ikke drar i ledninger.... Jeg får inntrykk av at du er ganske hysterisk. Når det er sagt er det dine barn, og det er du som bestemmer hvordan de skal behandles!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #4 Skrevet 4. november 2011 Dette med vannkokeren og ledning ned foran hvis jeg skjønte deg riktig...ja, der er du hysterisk. Hadde det vært 2-åringen som kunne dradd i ledningen, da hadde jeg skjønt deg. En 6 åring er vel ikke så uforsiktig?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #5 Skrevet 4. november 2011 Signerer 23.31 Du bør vurdere å ikke la de være barnevakt for ungene, en dag går det gale
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #6 Skrevet 4. november 2011 Jeg tenker at uansett hvor "hysterisk" du måtte være (innen rimelighetens grenser så klart), så skal besteforeldre respektere dette! Og er det svigerforeldre, så bør mannen din ta den kampen for deg. Er det dine, så må du. Personlig hadde jeg følt det som veldig respektløst hvis mine "kamper" hadde blitt bagatelisert... Liker ikke du levende lys i barnas rekkevidde, nei da har man ikke det. Ikke minst sikring av barn i bil, da hadde jeg virkelig klikket i vinkel vet jeg! (men nå jobber jeg med bl.a trafikksikkerhet, så det er en av mine kampsaker.. )
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #7 Skrevet 4. november 2011 Jeg støtter deg veldig på dette med bilsikring, men 6 åring og vannkoker??? En 6 åring drar vel ikke i en leding?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #8 Skrevet 4. november 2011 Hadde du sagt dette til dem? De er veldig flinke med barna bortsett fra at de, i mine øyne ikke reflekterer over situasjoner som kan være farlige for barna. De er vant med at det meste "går da bra"..Men enn om jenta hadde vært uheldig og fått handa inni ledningen da? Og fått det kokende vannet over hele kroppen? Huff!! Sjansene er jo små for at slike ting skjer, men denne dama gjør ingenting for å forhindre slike situasjoner! Tar jeg opp dette temaet, og at jeg ikke ønsker hun skal passe barna, vil jeg ikke møte forståelse fra verken mannen, barna eller svigers. Har hatt runder med dette tidligere, da svigermor kjeftet meg opp og freste til meg at jeg var "sykelig"overbeskyttende! HI
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #9 Skrevet 4. november 2011 Må prøve å beskrive det med ledningen fra vannkokeren litt bedre tror jeg. Jenta satt på sofaen i campingvogna, tett inntill kortsiden av kjøkkenbenken. På denne kortsiden henger en sløyfe av ledningen ned. Dersom jenta skulle ut fra sofagruppen, er det fort gjort å rive ned denne ledningen, det er trangt der. Hadde hun herjet med søsken, hadde det også vært fort gjort å fått en hånd eller fot inn i denne ledningssløyfen. Hadde faktisk vært nok at hun hadde strekt seg og fått hånda inni.. Håper dere skjønner hva jeg mener.. HI
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #10 Skrevet 4. november 2011 Si til svigermor og mannen din, at hvis ikke svigermor overholder dine regler for dine barn og hvis ett av barna dine skulle skades seg pga uforsiktighet fra svigermor sin side,så blir hun anmeldt.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #11 Skrevet 4. november 2011 Skjønner hva du mener... Og tenker at uansett er det jo tydeligvis mer en bare den enkelt episoden, hvorfor skal folk her henge seg opp i akkurat den da?! Du føler deg utrygg innimellom, sånn skal det ikke være. hilsen 23:36
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #12 Skrevet 4. november 2011 Du virker en smule overbeskyttende ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå