Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #1 Skrevet 4. november 2011 Jeg fødte en nydelig gutt for snart 3 uker siden, og er veldig lykkelig for det!! Jeg har i flere år slitt med angst og endel depresjon. Har gått på medisin også i svangerskapet.. Men slitt en god del likevel. Nå etter fødselen har jeg grene hver dag. Har vondt inni meg. Redd for gutten min og jenta jeg har som er 5 år. Sliter også med dårlig samvittighet for eldste. Er hele tiden redd hun skal være lei seg for noe, føle seg utenfor osv. HAr gått endel til psykolog før. Tror dere dette er fødselsdepresjon, eller forsterking av de psykiske probl. jeg har fra før, pga hormoner? Noen med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #2 Skrevet 4. november 2011 Det kan det godt være:) De som har vært plaget før, er gjerne mer tilbøyelige til å få det. Snakk med helsesøster du.. Det er ingen skam, det er mange som har det, og det finnes hjelp å få Lykke til fra en som har hatt det:)
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #3 Skrevet 4. november 2011 I min fødselspermisjon var jeg bare i ett stort hull. Ingenting var greit,men jeg kunne ikke sette ord på det. Jeg gråt aldri. På bakgrunn av dette tipper jeg du sliter med hormoner Men det skader ikke å ta det opp med helsesøster uansett
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #4 Skrevet 4. november 2011 Fødselsdepresjoner arter seg nok veldig forskjellig fra person til person, 22.49 Jeg gråt daglig.., var trist, hadde dårlig samvittiget fordi jeg ikke trivdes i den nye rollen, følte meg mislykket som mor, orket lite, hadde null energi....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå