Gå til innhold

Reddet nettopp livet til eksen - overdose.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med han i tlf mens jeg var på vei hjem fra besøk, og hørte at noe var galt. Jeg ble så urolig at jeg kjørte innom han på veien for å berolige meg selv egentlig. Barnet mitt lå å sov i bilen, så parkerte rett utenfor døren og løp inn, der fant jeg han bevistløs på gulvet. Fikk ikke kontakt med han, og han pustet veldig dårlig - så han var blå i huden. Ringte rett til 113, mens jeg la han i stabilt sideleie og sjekket luftveiene. Forklarte situasjonen, og de kom etter kort tid. Det var jævlig ekkelt! Men på en eller annen måte var jeg dønn rolig der og da, og bare handlet. Jeg sto i døren så jeg kunne passe på både han og barnet mitt mens jeg ventet på ambulansen. De gjorde gjenopplivning, og gav han mye sprøyter (vet ikke hva), og fikk etterhvert kontakt med han. Han ble tatt med til sykehus.

Jeg var rolig der og da. Men nå?? Huff, nå kommer reaksjonen. Fy så ekkelt det var. Hvis jeg ikke hadde kommet når jeg gjorde, hadde han kanskje vært dø nå? Ikke vet jeg. Kjenner jeg har skikkelig adrenalinkick nå eller noe, og tviler på at jeg får sove i natt.

Hva han hadde fått i seg og hvorfor vet jeg ikke. Kanskje han ville ta sitt eget liv?

Måtte bare dele dette, for å få det litt ut av systemet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra du kom dit, og så bra at du viste omsorg nok til å handle på den følelsen av uro som du fikk.

Skrevet

Er det faren til barnet ditt?

Huff så ekkelt.

Skrevet

Huff. Er det han du har barn med?

Skrevet

Du handlet riktig. Men kan godt skjønne at reaksjonen kommer nå. Bare tenk på at du har hjulpet den mannen med å få en ny sjanse i livet.

Klem til deg. Hjelper det å legge deg sammen med ungen din? Kanskje du kan det?

Skrevet

Høres ut som at han fikk naloxone. Godt at det gikk så bra :-)

Skrevet

Ja, kommer til å legge meg sammen med barnet mitt i kveld. Har allerede lagt henne i min seng. Nei han er ikke faren til barnet. Vi har vært sammen i et års tid, og jeg gikk fra han for ca en måned siden. Jeg er veldig glad i han, men det funker ikke helt for oss, pga problemer han har.

Skrevet

Stina; spl eller ambulanse?! ;)

Skrevet

Jeg måtte også redde broren min da jeg var 14.. Og jeg husker episoden så bra. Jeg måtte slåss om å få alkoholflasken og pillene hans, og husker disse blikkene han sendte meg..

vet hvordan du har det.. men du handlet riktig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...