Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #1 Skrevet 4. november 2011 Hvor på kroppen kjente du riene mest? Har lest at noen kjenner det bare i magen, noen bare i ryggen, noen begge plasser og noen kjenner de overalt... Er det noen plass som er værre enn den andre?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #3 Skrevet 4. november 2011 Jeg tror alle plassene er like ille.. Jeg kjente riene inni magen på siden liksom. Kjente de ikke i ryggen, eller nedover hoftene.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #4 Skrevet 4. november 2011 ryggen. mest vondt der. kjente det mest der..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #5 Skrevet 4. november 2011 Først kjentes det ut som det ble strammet et bredt belte rundt magen og ryggen, langt nede, det gjorde jamt vondt rundt hele som om jeg ble snurpa sammen hardt. Så når det ble skikkelig ille husker jeg ikke helt (fortrengt), men mener det da satt mer inni, som om det inni ble knust eller dratt fra hverandre på en måte. Forj***** var det iallefall! Forskjellig fra person til person og fra vangersakp til svangerskap. Noen har vondt, noen kjempevondt, og noen bare cruiser gjennom.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #6 Skrevet 4. november 2011 Jeg kjente det mest i magen, om det er verre eller bedre enn i ryggen vet jeg ikke, for det har jeg ikke prøvd ;-) Uansett så handler det bare om noen timer med vondt, og man vet jo at det går over, og det hjelper!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #7 Skrevet 4. november 2011 Jeg hadde syke ilinger nedover hofter og lår. Det var det verste for meg.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #8 Skrevet 4. november 2011 Jeg kjente de nesten bare i hoftene.. Trodde de skulle eksplodere ;o)
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #9 Skrevet 4. november 2011 I endetarmen!!! Så sykt vondt ved hver eneste rie. Som om det stod en kniv opp i rassen. Og like vondt fra riestart til rieslutt. Ikke som rier som liksom bygger seg opp i vondt. Neida, like vondt fra start til slutt. Og jeg hadde epidural, men måtte trygle om lystgass i tillegg pga dette. Det hjalp noe, men den smerten sitter i minnet likevel. Alt det andre er ingenting i forhold. Jeg fikk problemer med avføringskontinens etter den fødselen, og det varte i nesten 2 år. Så det var sikkert en nerve som virkelig kom i klemma der.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #10 Skrevet 4. november 2011 LÅRA! Knall gul/grønn etter fødselen. Kjente det jo ellers også, men det var helt vanvittig! Under riene måtte jeg bare gå gå gå. Som konstant krampe.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #13 Skrevet 4. november 2011 i magem og skikkelig i ryggen, mest på ene siden.. huff, fryktelig vondt, og dette skal man gjøre igjen om noen uker ;S kjenner jeg begynner å grue meg litt.. hehe
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #14 Skrevet 4. november 2011 Under første fødsel kjente jeg de kun i lårene. Ingenting i magen eller ryggen. Det syns jeg var helt greit, men jeg klarte ikke å stå så mye under fødselen som jeg hadde tenkt. Hvor jeg kjente de under andre fødsel, husker jeg faktisk ikke. Har rett og slett ikke tenkt over det i ettertid. 6 mnd siden. Det var en rask, intens fødsel, med non-stop rier i 1 1/2 time. Når jeg tenker meg om tror jeg at jeg kjente de nederst i magen og i underlivet/øvre del av lårene. Hadde ikke så lang tid med åpningsrier før pressriene startet. Pressriene kjente jeg mest i magen.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #15 Skrevet 4. november 2011 Magen, ryggen og tissen (ja, sorry). Kjente det i lårene også, men der var det bare sykt vondt.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #16 Skrevet 4. november 2011 Jeg kjente det i ryggen og hoftene.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #17 Skrevet 4. november 2011 Bare i magen, fra navlehøyde og ned til musa;) Vondt som fy..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #18 Skrevet 4. november 2011 Hofter og lår! Gubben måtte stå å skvise sammen hoftene mine da jeg hadde de verste riene.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #19 Skrevet 4. november 2011 Tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier at jeg kjente det både foran og bak, var like jævlig hele veien rundt.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #21 Skrevet 4. november 2011 Jeg kjente det mest inni, sånn ca fra midt på magen og som en trakt nedover mot åpningen strammet det seg sammen og gjorde vondt. Kjente det også i korsryggen, men absolutt mest nederst i livmora... For meg hjalp det best å stå på beina, holde meg fast i noe og vugge på hoftene. Hadde ingen smertelindring og klarte puste meg greit gjennom riene, men fra ca 7 til 10 cm var det temmelig vondt ja.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #22 Skrevet 4. november 2011 For meg kjentes riene ut som å ha en murstein som skulle bæsjes ut. Og fødselen som en vannmelon som skulle bæsjes ut. =)
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #23 Skrevet 4. november 2011 ROMPA!!! Som å bæsje ut verdens største trestamme!!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #24 Skrevet 4. november 2011 Kjente også det som et belte som ble strammet noe inni h****** stramt. Mest smerter i magen. Samboer fikk IKKE lov til å røre meg, men om han tilbød seg kunne jeg godt gripe tak i ham. Sleit skikkelig med å ikke jobbe imot riene.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #25 Skrevet 4. november 2011 Kjente det både i ryggen og i magen, men smertene i ryggen var iallefall 10 ganger værre enn de i magen! Smertene i ryggen er det jeg gruer meg mest til med neste fødsel! Jeg klarte nesten ikke å sitte i fler dager etterpå og når jeg skulle ligge klarte jeg ikke å ligge i samme stilling lenge! Amming var vanskelig pga smertene i ryggen, men jeg måtte bare bite tennene sammen. Etter er ukes tid var heldigvis ryggsmertene nesten borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå