Gå til innhold

Til deg med UVI som ikke vil ta medisiner! VIKTIG VIKTIG!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ser du har fått mange råd om å ta tranebærkapsler, IKKE GJØR DET!

På pakningsvedlegget står det at man ikke skal ta det når man er gravid fordi det kan føre til sammentrekninger i livmoren, og altså en abort om man er tidlig i svangerskapet eller fødsel sent i svangerskapet.

Jeg fikk streng beskjed fra JM om å ikke bruke det i forrige svangerskap.

Det skal sikkert noen tabletter til for at det skal skje, og jeg vet ikke hvordan det er med tranebærjuice, men ikke ta tranebærpiller!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"(...)Bucco inneholder et stoff som er livmorstimulerende og kan gi økte menstruasjonsblødninger og kan dermed være abortfremkallende(...)."

Om vedkommende som har skrevet dette er ekspert aner jeg ikke, men jeg har altså fått beskjed om å holde meg unna Bucco, hvis jeg blir gravid, av ei som selger slike produkter også.

Se denne linken også, feltet merket rødt om Advarsler, bivirkninger og kontraindikasjoner.

Skrevet

Dette stemer, men på helsekost får man tak i tranebærjuice som fint kan drikkes av gravide, fikk det anbefalt av min jordmor, da jeg hadde UVI som konstant kom tilbake.Ved UVI skulle man drikke 3-4 små glass pr dag, ved forebyggende 1-2 pr dag, smaker ikke noe godt, men når jeg startet med det, unngikk jeg UVI ut svangerskapet.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ta tranbærkapsler mens jeg var gravid av lege.

Skrevet

Som sagt vet jeg ingenting om tranebærjuicen, men det er pillene/kapslene man skal unngå.

Jeg blir så frustrert, oppgitt og sint når jeg ser at så mange anbefaler HI i den andre tråden og ta tranebærkapsler! Jeg skjønner jo at de bare ikke vet bedre da... Derfor jeg ALDRI spør om råd her inne.

HI

Skrevet

Dette skrev jeg også i den andre tråden.

Har hørt at man ikke skal ta tranebærkapsler ved graviditet.

¨

Mange her som ikke har peiling pluss legene deres! Gjør et google søk på det og du får opp masse info om dette fra engelske/amerikanske sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...