Gå til innhold

Inspirert av annen tråd; hva LIKER dere i interiør da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enig i mye av det som står i den andre tråden, men likevel har jeg en blanding av mye forskjellig; hvite vegger, gamle teakmøbler, kongler og brune lys på trefat, svart ektorp, noen hvite møbler, noen plastikkstoler a la kartell, tapet med retromønster i gangen (huset er fra 1950, så det er viktig å holde på den stilen synes jeg:-) Altså en salig blanding av mye uten at det blir for mye av det ene eller andre, eller at stilene kræsjer. Kjøkkenet mitt er orginalt fra 1950 og kjempekoselig. Kunne aldri satt inn glatt HTH-kjøkken her, eller hatt spotter i taket.. Men sånn liker JEG (vi) det:-) Andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker at du beholder stilen på huset. Det liker jeg:-)

Skrevet

Liker stil som sier at her bor det folk og ikke stil som ser ut at det har blitt klippet fra interiør blader.

Skrevet

Kontraster, sølvpynt/krom, ikke ''børstet stål / fattigmannssølv, hvit peis, store lyslykter på gulv, hvitt klassisk/herskapelig kjøkken, jordfarger på vegger, store speil. Lyst og lunt med kontraster! :)

Skrevet

Liker mye av det samme som 15:29. Men liker også skinnfeller, tre-bord i kald farge/grålig (både mørke og lyse), Store fine lykter på gulvet, Parkett i ca samme stil som bord, gjerne plank. Litt puter (men for all del ikke så mye at man ikke kan sitte i sofaen) De må være i jordfarger eller ull. Gode tepper.

Liker at hjemmet ser lunt og koselig ut, men i tillegg er stilrent og ikke rotete :) Stuen min hjemme er slik at alt det grunnleggende (gulv, vegger, bord, sofa) er i kalde farger, men så bruker jeg gjerne tepper, skinnfeller, lykter og puter i varme farger for å få det lunt og koselig. Helt store gjenstander, men får jeg ting barnet mitt har laget i barnehagen med meg hjem så setter jeg det STOLT frem slik at alle kan se det :) Slike ting gjemmer jeg ikke av. Samme med julepynt, da vil jeg gjerne ha nisser og annet småting barnet har laget. Jeg synes ikke at interiøret skal være så viktig at man ikke kan la det være et HJEM.

Skrevet

Store bokhyller med bøker og litt nips i, vedovn der man ser flammene og dekor som folk er glad i og som gir et personlig preg. Lyse farger og lun stil :)

Skrevet

Samme som 15:28. Liker at der ser ut som om det bor folk i huset og at huset ikke bare er på utstilling;)

Skrevet

Mønster i tapet, tidløse møbler, sølv og glass, håndlagde tepper/puter. Liker godt når man bruker nabofarger, dvs lys blå sammen med mørk blå, offhvite og sølv. Rolige farger som står i stil sammen, ikke kontrast. Malt panel i taket.

Skrevet

Lyse vegger og parkettgulv, sort og hvitefliser på bad uten pynteborder osv.

Ellers har jeg ting fra jeg flyttet for meg selv som har affeksjonsverdi for meg, kjøper ting når jeg finner noe jeg mener passer, så her har jeg litt forskjellig.

Hovedsaken at det er lunt, personlig og hjemmekoselig med ting som betyr noe for meg !

Skrevet

Jeg liker at folk tør å ha ett personlig interiør. At porselensdukkene man fikk i gave på 10 års dagen ikke fjernes fordi dem er umoderne. At kamferkisten etter bestemor blir brukt, og at det også er praktisk. Det er faktisk penere med takvifte enn utvendige persienner;)

Jeg er heller ikke for bruk og kast mentaliteten i samfunnet, så jeg liker bedre blandete stiler enn å kaste-kjøpe nytt for å følge moten.

Skrevet

Har ikke spotlight. Har ikke råd :)

Huset er vanskelig å få moderne, pga utforming og sånt. Jeg har det jeg liker, og det jeg har råd til :) Jeg har fått kompliment for stuen min og kjøkkenet mitt, så det er ikke stygt :)

Jeg har ikke god råd, men har gjort det beste med det jeg har. Liker at det er lyst, så her er lyse vegger og gamle furumøbler er blitt malt hvite. Og så har jeg kontrast i en del mørkebrune detaljer(som plater på seksjoner, bord og bærebjelker som er synlige). Sofaene mine er i beige, og det går mye igjen.

Soverommene våre er personlige, og har sine egne farger. Grønt på noen og grått på ett. Liker å handle på bruktbutikker og så pusse litt å det jeg kjøper der. Jenta mi si seng er en hjemmelaget og gammel seng, vakker kunst hun sover i :)

Skrevet

Jeg liker det jeg selv føler for jeg. Gudskjelov er ikke jeg den som trenger det nyeste eller mest moderne. Hjemmet mitt gjenspeiler MEG. Ikke en interiør-katalog...

hoy

Skrevet

Jeg har nok et sånt "interiørblad-hjem", og det er sånn jeg liker det:) Jeg liker hvit høyglans kombinert med gamle stilmøbler, tapet med store mønstre...hvitt, svart, grått, stål...men også farger!

Takler ikke rot og nips, ser nok ganske strøkent ut her mesteparten av tiden (på dagtid er det leker på gulvet da) . :)

Skrevet

Kan kanskje signere 15:29 sitt svar ;)

Liker at ting er lyst, hvitt/krem, hvite lammeskinn, sølvpynt, litt herskapelig (IKKE gull, sølv!).. Og akkurat sånn har jeg det :) Men liker ikke at det er helt sterilt hvitt da, så jeg har svart sofa (ikke skinn) med svart pelspledd (skal kjøpe hvitt pelspledd også). Fine lys på sølvlysfat, men kun lys, ikke kongler og alt mulig annet skrot. I tillegg så LIKER jeg wallstickerser, bare har ikke prioritert penger på det enda

Skrevet

jeg liker ikke komme inn i hjem hvor det flyter av ting. syns det burde være rydding. trenger ikke se ut som ingen bor der. men greit at det ikke er overfylt av figurer, bilder.

værste jeg ser er at det flyter over på gulvet. så at det er ryddig er viktig for meg.

men ellers enn det syns jeg folk burde få ha det de vil.

Skrevet

Jeg liker det lyst og lett (ikke helt hvitt) med en kombinasjon av stil og at det bor folk der. Omtrent som jeg har det hjemme ;)

Har lyse eikemøbler, lyse vegger og gardiner. Krystall lysestaker og skåler, lyse pyntefigurer, bilderammer i både eik og sølv med bilde av barna, hunden og familien. Mange vaser og blomster og kubbelys. Midt i stuen står det et lekekjøkken og noen av barnas leker i fine oppbevaringsbokser.

Liker at det er ryddig, men samtidig vise at der bor folk.

Skrevet

Har en egen blanding av nytt, gammelt, lyst, mørkt , farger, loppis, egen kunst.... natur.... elsker telys/stearinlys og alt alt må ha en funksjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...