Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #1 Skrevet 4. november 2011 Hva syns dere om navnet? Har en venninne som vurderer det, syns egentlig navnet er fint, men er ikke så fan av skrivemåten.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #2 Skrevet 4. november 2011 Hvis man er fransk så er det jo ok. Hvis man tenker p uttale det som Amy, så er det snodig.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #3 Skrevet 4. november 2011 Min første tanke er : Er det et navn? Min andre tanke er : Hvis det er et navn lurer jeg på hvilket land vedkommende kommer fra. Min tredje tanke er: Er det gutt eller jente?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #4 Skrevet 4. november 2011 Aimee brukes jo mye i USA. Syns både skrivemåten og uttalen er fin, men tror nok hun må stave det for folk, noe som er slitsomt. Det er nok også endel som ikke vet hvordan de skal uttale det. For meg er det helt naturlig å uttale det som Amy..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #5 Skrevet 4. november 2011 Det het huseieren min da jeg leide i Oslo for 10 år siden.. En ekte vestkantfrue med alt som hører det til, men hun var veldig søt med oss da
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #6 Skrevet 4. november 2011 Om jenta skal hete Amy, så gi henne det navnet, ikke finn på en merklig skrivemåte.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #7 Skrevet 4. november 2011 Begge foreldrene er norske, det er en jente, og det uttales som Amy (på engelsk). Stusser også litt på skrivemåten, men som sagt så syns jeg navnet er fint.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #8 Skrevet 4. november 2011 Jeg kjenner to voksne som heter det, trodde ikke det var så uvanlig. Men de uttaler det ikke amy, uten Aj mii
3 nøtter til Askepott Skrevet 4. november 2011 #10 Skrevet 4. november 2011 jobbet med ei som het Aimee, og det utaltes Eimee og ikke Amy.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #12 Skrevet 4. november 2011 Aimee er et nydelig navn. Det er fransk og uttales Eme - med trykk på siste stavelse. Det betyr elsket - . Aimee Sommerfelt er/var en norsk forfatterinne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå