Gå til innhold

Hva synes du er den perfekte planløsningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med vår planløsning.

1 etg: Gang, kjøkken og stue

2 etg: 3 soverom, gang og bad

U.etg: Kjellerstue, hobbyrom og vaskerom

Det eneste jeg egentlig ville forandret på er å ha ett toalett i 1. etg, men det går fint med det ene badet vi har nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den perfekte planløsningen må være alt man trenger fordelt på 2 etg, der soverommene aller helst er i kjelleren (tenker det ved brann, er lettere å hoppe ut ett vindu i 1 etg enn ett i 3 etg).

Selv har jeg langt fra det som JEG mener er den beste planløsningen...

Har alle 4 soverommene i 3 etg og leier ut kjellerleiligheten...

Skrevet

1 etg: Gang/hall, gjestetoalett, kjøkken, matbod, bod, stue, 2 soverom, bad, vaskerom og garderoberom. Gjerne også en spisestue, men det er ikke et must.

2 etg: 3-4 soverom, loftstue, bad og bod

I tillegg er det greit med garasje i huset, slik at man kan gå tørrskodd inn fra bilen, og slipper å bære inn varer ute når det blåser sidelengs eller er storm og kuling:)

Har planer om 4 barn, så da må vi ha mange soverom når vi bygger. Om det ikke blir som planlagt så er det greit med gjestesoverom eller rom man kan bruke til hobby/kontor.

Skrevet

1etg: Gang, soverom, bad og stue\kjøkken.

2etg: 2soverom, store gode kott, teknisk rom\bod, gang og bad.

Skulle gjerne hatt et vaskerom ved siden av gangen. Har en mann med "utejobb" og skitne arbeidsklær og en aktiv barnehagegutt. Vært greit å få hevet inn alle de skitne uteklærne dit, og bruke det til tørking om vinteren. Nå henger alt i gangen, og det blir så mye rot der.

Skrevet

Perfekt er vel vansklig å få det ettersom behovene endrer seg med tiden, men i dagens situasjon ville jeg hatt:

1. etasje

-Romslig gang med inngang til kjøkken, stue og vaskerom.

-Stort kjøkken med egen matbod.

-Liten lun TV-stue.

-Medium stor stue med utgang til hagen.

-Lite Bad

2. etasje:

-2-3 relativt små soverom rundt et større felles barnerom med et eget bad.

-Ganske stort foreldresoverom flankert av to små rom (slik at de voksne kan ha sitt "private" sted i huset) og et foreldrebad.

Kjeller med egen inngang

-God bodplass

-Stort hobbyrom som kan brukes til fester når man er mange (plass til å dekke langbord til minst 30 personer.

-Teknisk rom

-Lite bad

Et eller annet sted i huset ville jeg også hatt et gjesterom.

Skrevet

Jeg har tenkt mye på dette, og det perfekte for oss ville vært:

1. etg: Gang, vaskerom, kjøkken og stue (kanskje i ett?) og bad.

2. etg: 4 soverom, bad og loftstue.

Fint med garasje som henger sammen med huset. Er viktig at begge etasjene har full takhøyde og at det ikke er kjeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...