Gå til innhold

Invitert på fest - hva gjør jeg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er invitert på fest i kveld, og takket ja til å komme før jeg visste at jeg var gravid. Fortsatt så tidelig i sv.sk. at jeg ikke har lyst til å si til noen, men om jeg ikke drikker, så vil nok de fleste gjette at jeg er gravid. Og det vil jeg ikke. Sikkert et kjent tema, men kan noen gi et forslag på hvordan jeg enten skal vri meg unna invitasjonen (lyve og si at jeg likevel ikke kommer) eller hvordan jeg evt. mest upåfallende skal dra på fest og ikke drikke? Og det må nevnes at det i invitasjonen ble nevt at dette kom til å bli en fuktig fest...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slänger mig på din tråd ja, er nesten i samma situation. men jag vet ikke enda om jag er gravid...IKM på måndag å invitert på fest imorgen..jag har delvis varit aktiv till att ordna festen :-( HUFF..Vad sier man.... ( Kanske Nr 3 här oxo ;-)

Skrevet

Det er mye ting man kan gjøre...

1, Om man pleier å drikke øl...

-bytte ut etikettene fra sitt vanlige øl med alkoholfritt..

(legger flaskene i vann til etikettene flyter opp, -tørker dem og så limer dem på igjen på motsatt flaske med melk.. ja MELK)

-åpne ølet forsiktig slik at korken ikke blir ødelagt.

Bytte ut med champanjebrus, og korke flasken på ny.. (tror en slik "korkemaskin" koster under 100 kr på europris.

(Bare pass på at ingen drikker ølet ditt..

2. Si at du brygger på noe og ikke har tid til å bli syk, derfor holder du deg edru i håp om at det hjelper

-Si du ikke er helt i form/ veldig sliten og at du har tabbet deg ut tidligere med å drikke når formen ikke er helt på topp -noe som endte i en sørpe full kveld, og at du ikke ønsker å ha en slik kveld nå.

3 Har du barn fra før, så si at en av dem er syke og at du vil holde deg edru om det blir noe tull...

Skrevet

Ahaaa... :o) Går for punkt 3

Tusen tack å god helg!

:o)

Skrevet

når jeg ventet førstemann viste ingen på nyttårsaften at jeg var gravid, jeg tok en hvitvins flaske og tømte den, ristet en mozel nesten tom for kulsyre og helte over på vin flaska. Ingen som skjønnte noen ting ;0) he he he he.... (det værste var at en tok glasset mitt og tok en slurk, jeg tenkte bare f.. hva skal jeg si for unnskyldning nå, men vedkommende syntes det var den beste vinen ever og lurte på om jeg kunne skrive ned navnet på vinen til henne ;0) sier vel kanskje litt om hvor mye personen hadde drukket he he he )

Skrevet

Jeg har brukt urinveisinfeksjon som unnskyldning et par ganger... :) Si at du går på penicillin for det, og at du derfor ikke kan drikke. Når folk da svarer at du kan kombinere alkohol og penicillin, svarer du at magen din ikke er like enig i det... (lite hyggelig å tilbringe kvelden og morgendagen på toalettet, pleier jeg å tilføye) ;)

Skrevet

Så bra forslag ipeggy og tmr 84 Ska skriva ner dem nu når det nærmar sig julbord å allt..

Skrevet

Dersom dere skal på by'n etterpå, bestill Olsen driver - ser ut og smaker som ordentlig drink, men alkoholfritt. Funket for meg. Pencillinkur er også god unnskyldning.

Skrevet

For sent nå da men for andres del eller til en annen gang kanskje!

Jeg og mannen er så sære at vi gjerne drikker smirnof ice :-) Mannen drakk første flaska og så skylte han den og helte over schweppes lemon (blandevann vettu). Og jeg drakk og fylte opp med schweppes lemon utover kvelden og lurte alle, selv en som visste at jeg var gravid :-)

Ta med ei lita trakt om en har. Vi var hjemme her og da gikk det veldig greit.

Jeg lagde meg også bringebærsaft og drakk med sitronbrus. Jeg hevdet nemlig at jeg hadde lagt bacardi razz i bringebær og silt av bæra sånn at rommen smakte mer bringebær og var rosa. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...