Gå til innhold

Cerazette minipille!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på cerazette minipille, første syklus jeg bruker det nå. Tåler ikke østrogen-piller og kan ikke bruke spiral, ingen av oss ønsker sterilisering ennå. Dermed endte vi på cerazette, som legen og pakningsvedlegg betegner som like sikker som kombinasjonspiller. Tar de til fast tid hver dag og alt i orden. Men så søkte jeg på pillenavnet her inne og det popper opp masse innlegg om jenter som har blitt gravide på denne pillen. Skrekk. Har de få utav 1000 samlet seg her inne, eller er denne pillen slett ikke sikker likevel? Jeg må ikke bli gravid nå, så det er i så fall krise. Har lest meg til at pillen ofte hindrer eggløsning, og det virker slik denne syklusen min i hvertfall for jeg er over tidspunkt for hvor el pleier å være, og har ikke hatt det (vet når jeg har pga el-smerter tildels sterke).

Nå; cerazette sikker eller ikke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går også på cerazette og har også hørt at endel har blitt gravide på den. Slett ikke morro..håper ikke det skjer med meg. Nettopp født :/

Skrevet

Da er du vel forhåpentligvis litt dobbelt beskyttet siden kroppen oftest ikke er helt klare igjen med det samme:)

HI

Skrevet

ja, ammer også så har en litt dobbelbeskyttelse..men er jo ikke sikret da! :)

Krysser fingrene for deg :)

Skrevet

Takk for det og takk det samme. Det poppet hvertfall ikke umiddelbart opp 30 svar på dette innlegget av typen "jeg ble gravid og tok cerazette til samme tid hver dag" puh! He he

Skrevet

haha...ja! det er jo godt tegn :)

Ha en god dag! :)

Skrevet

Jeg gikk på Cerazette før jeg ble gravid. Sluttet på den fordi den klusset sånn med syklusen. Men det tok uansett over 6mnd fra jeg sluttet til jeg ble gravid..så den funket ihvertfall på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...