Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #1 Skrevet 4. november 2011 Har vært mye stress siste uka, på morgenen, så i dag stod jeg opp ekstra tidlig for at ting skulle være litt mer kos før ungene skulle på skole/bhg. Kokte egg og hadde på rolig musikk i bakgrunn og var klar for kos med ungene... Så klarte jo selfølgelig hunden å smette seg ut og stakk av... (Ung hund, og løpetiden er i nærheten så hun er en villstyring om dagen) Ble totalt kaos, og jeg løp ut for å finne henne... rakk så vidt å slenge noen brødskiver på bordet, og gikk ut i pøsende regn! Var rasende der jeg gikk, og fant ikke hunden igjen... snudde og gikk hjem, for skolen startet om 10 min... da kom hunden lekent tilbake av seg selv, og hun ble satt i buret, full av skam. Faen, ble akkurat like mye stress som før, eggene står fortsatt urørt, maten er så vidt spist, og ungene måtte spise brødskiva i bilen på vei til skole... Buhu, var ikke sånn dagen skulle starte............
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #2 Skrevet 4. november 2011 Full av skam? Du vet ikke en dritt om hunder gjør du vel? Og du straffer henne med å sette henne i buret etter at hun har vært flink og kommet hjem? Kanskje du skulle hatt en undulat istedet?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #3 Skrevet 4. november 2011 Huff da.. Ikke bra.. Men visst det var den verste morgenen så blir d bare bedre fremover bruke helgen på å kose deg
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #4 Skrevet 4. november 2011 Skjønner at det ble stress, men reagerer på to ting; 1. Hvis du vet at du har en hund som kan stikke av, så er det viktig å passe på ved døren. En hund stikker ikke bare av, det er noen som må åpne for den. 2. Tipser reagerer ikke med å bli villstyringer og stikke av når løpetiden nærmere seg, det er et argument som ikke holder mål. Det er hannbikkjer som stikker av når det er tisper i nærheten med løpetid. Ellers håper jeg du får en fin dag;) PS: Du burde ikke bruke buret som straff, da assosierer hunden buret med noe negativt. Og slik bør det ikke være.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #5 Skrevet 4. november 2011 "Jippi, du kom tilbake snille hund, halleluja, så bra!KOm å få snacks!" Nei, vet du meg hva.. når hun bevisst stikker av enda jeg roper som en gal etter henne, og hun bryr seg ikke det minste, så vet hun at hun har gjort noe galt.. og hun kom med senket hodet tilbake, så visste at hun hadde vært rampete ja. Når jeg er sint og stresset, så får det bli som det blir! Hunden har det kjempebra, så det kan du ikke uttale deg noe om! Problemet mitt i dag, er vel heller at ungene fikk en kjempedårlig start på dagen, og stresset stod i høyspenn! HI
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #6 Skrevet 4. november 2011 1. Minsta mente det banket på så hun åpnet døra, da smatt hun ut, men meg i hælene. Løp rundt i hagen, og var bajas, før hun stakk av inn i naboens hage og videre.. enda jeg ropte som en gal etter henne. 2. Jo, hun her er et sjeldent syn.. hun har snuse-dilla, snuser rundt på alt, og får sånne "Klikk" der hun løper rundt som en tulling og får et energiniva til tusen.. vi har løpestreng i hagen (kjempestor hage) og der løper hun mye og logrer og er happy. Grunnen til at hun stikker av, er at hun snuser seg inn i sin egen verden, og bryr seg ikke om oss i det hele tatt. Hun er tilvanlig kjempelydig og verdens greieste hund, kun en stund før løpetiden hun blir rar... Vet at buret ikke burdet være som en skammekrok, men der og da ble jeg så sint at jeg kunne eksplodert!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #7 Skrevet 4. november 2011 Kom å få snacks? Du er ikke helt i vater akkurat nå er du vel? Ta deg et kurs i hundepsykologi.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #8 Skrevet 4. november 2011 Hehe, jeg var litt besserwisser i mitt forrige innlegg, men jada har full forståelse for at du eksploderer når sånt skjer. Når bikkja tar helt av (får skikkelig raptus) og gir deg fingeren mens hun løper av gårde, så blir jeg gal selv! Uansett, godt å høre at det ikke er slik til vanlig;)
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #9 Skrevet 4. november 2011 Jeg har også en hund som er veldig ivrig på å stikke av hvis han får muligheten så jeg har alltid blitt fotalt at hvis hunden ikke kommer når du roper, men kommer hjem senere av seg selv skal man overse hunden. Bare slipp den inn og feks be den legge seg og ikke se på den og gå bort. Jeg er helt enig at bur ikke bør brukes som straff.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #10 Skrevet 4. november 2011 Skjønner at du er stresset og blir sint. MEN en hund som kommer tilbake skjønner ikke at du er sint fordi den stakk av. Den tror du er sint fordi den kom tilbake og blir straffet for det. For folk som ikke kan hund høres det rart ut, men sånn er det desverre. Føles merkelig å rose hunden og gi snacks fordi den kom tilbake. Om hunden ikke er vandt til å sitte i bur når den er hjemme alene så er det heller ikke riktig å sette den i bur fordi du er sint på den. Synes i bunn og grunn du har vært slem mot hunden din. Tisper stikker ikke av fordi dem har løpetid, det er hanhunder som stikker av når det er løpetid i nærheten. Dersom du har en tispe som åpner døra selv så er du nødt til å holde den låst. Min hanhund åpner døra og stikker ut dersom unga er ute og leker utenfor. Han vil jo være med men ikke alltid unga vil ha han med så da må vi låse døra. Samme gjelder om mannen min går til skolen med jr. og en av oss andre er hjemme. Da må døra låses for hunden vil veldig gjerne være med mannen min overalt.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #12 Skrevet 4. november 2011 Det var trist start på dagen HI. Det går som regel aldri slik som du planlegger. Men får håpe at neste gang du planlegger noe koselig, så blir det slik som du planlagt Håper resten av dagen ikke blir så ille.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #13 Skrevet 4. november 2011 Det håper jeg også, men skal jobbe senvakt, så får ikke sett ungene før i morgentidlig... :S Derfor hadde jeg tenkt at vi kunne kose oss med frokost og slikt før skolen idag.. Men, men... får ta frokosten i morgen
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #14 Skrevet 4. november 2011 skjønner ikke hvorfor sånne som deg skaffer seg hund.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #15 Skrevet 4. november 2011 Hva var poenget med dette svaret? Burde hun ikke hatt hund fordi hun ble sint i dag? Blir du aldri sint du? Du er sikkert en av de som skriver: Du burde ikke hatt barn du.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #16 Skrevet 4. november 2011 Burde jeg ikke hatt hund fordi jeg ble sint i dag tidlig? Javel, da er det mange som ikke burde hatt hund... Forresten, så blir jeg sint på ungene av og til også, og til og med mannen min... Da burde jeg kanskje ikke hatt hverken hund, barn eller mann da? Hi
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #17 Skrevet 4. november 2011 herreminhatt for noen mugge-svar fra de som tror de er guds gave til hunden. Hunder skjønner mer enn man tror.. DET burde jo de såkalte "hundehviskerne" her inne fostå. Jeg har kjeftet på bikkjene mine MANGE ganger jeg..men jaggu har de blitt bra bikkjer av det. Selv om jeg har sendt dem i buret som straff. En gang jeg hjem hadde bikkja mi tygget istykker hælkappa på skoen min. Og enda det sikkert var flere timer siden, ble jeg rasende. Og bikkja visste meget godt hvorfor jeg kjeftet. Når jeg ved senere anledninger tok frem skoen, og spurte hvem som hadde ødelagt dem,så senket hunden hodet og gikk i buret sitt og skammet seg. Oida..forstod den litt likevel. De som svarer ang. bikkjer her inne, er sikkert de som har gått på kurs og lært at for at hunden skal gå pent i bånd, skal man STOPPE hver gang hunden drar i båndet. LATTERLIG! Det kan du bruke noen ÅR på vettu. Mens andre folk skjønner at for å få bikkja til å gå pent, rykker man båndet til seg hver gang den drar..og ber den om å gå pent. Det bruker du MAX en uke på. Halleluja. Kos dere meg bikkja deres i sofaen dere. For den må for all del ikke ligge på den harde sengen nede i kjelleren. Husk..den er jo et familiemedlem på lik linje med alle ungene. BLÆÆÆÆÆÆ
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #18 Skrevet 4. november 2011 Tispa mi stikker også av når det nærmer seg løpetid og når hun har løpetid, slår aldri feil- stikker aldri av ellers.. til dere som benekter at tisper stikker av når de har løpetid..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #19 Skrevet 4. november 2011 Hunder er ikke dumme, de skjønner når de har gjort noe galt... Som feks. når jeg kommer hjem etter en tur i butikken eller noe, og hunden møter meg med det mest skyldige blikket, da skjønner jeg at noe har skjedd. Tar meg da en runde der hunden har vært og hva finner jeg? Joda, en sko som er ihjeltygd, eller en veltet stol som forteller meg at hunden har har forsynt seg griskt fra restene av maten på bordet... Og det kan jo ha skjedd en stund før jeg kommer hjem... hunden har ikke glemt hva den har gjort, selv om det er en stund siden...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #20 Skrevet 4. november 2011 Takk! Sånn er nemlig hunden min, så snart løpetiden nærmer seg stikker hun av så fort hun får muligheten, noe hun aldri gjør ellers... HI
Hufsla Skrevet 4. november 2011 #21 Skrevet 4. november 2011 Dette ler du godt av om noen dager;-) Det er vel ganske så typisk når man endelig skal kose seg, noe skjer. Men det er jo slik man husker tilbake til å ler. Lag deg en eggesalat til lunsj og sleng bena på bordet "fordi du fortjener det!"
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #22 Skrevet 4. november 2011 "Jippi, du kom tilbake snille hund, halleluja, så bra!KOm å få snacks!" Det nettopp det du skal gjøre! En hund tenker ikke en rekke av handlinger og vil da tro at den blir straffet for å komme tilbake. En skal ALLTID rose en hund som kommer hjem igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå