Gå til innhold

Hva skal dere ha til middag idag og i helga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt tom for ideer for tiden om hva jeg skal lage til middag..

Kanskje jeg blir inspirert av dere =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen har bestilt lasagne på søndag :) I orgen skal jeg på jobb, så mannen og ungene får finne på noe (tipper det blir hot-dog:p)

Skrevet

Litt usikker, men lagsange høres digg ut. Ellers så har jeg en Grandis i fryseren som bør spises snart. Kanskje tar i dag eller i morgen...

Skrevet

Hjemmelaga pizza i kveld....

Vet ikke i morgen...

kylling tandori eller noe indisk mat...

hadde tenkt til å vente litt med å svare for å se om jeg fikk noen tips her :)

Skrevet

Hjemmelagede burgere i dag og lasagne laget fra bunn i morgen. :)

Begge retter serveres med en salat.

Skrevet

I dag skal jeg ha thai-suppe som jeg laget for noen uker siden (vært i fryseren) Er syk, så greit med noe som er ferdiglaget. Resten av helgen vet jeg ikke. Her er oppskriften på suppa hvis noen vil ha;-)

4 personer: 4 kyllingfileter, 2 fedd hvitløk, 1 sitrongress, 2 cm ingefærrot, 1-2 ss red currypaste, 2 hønsebuljongterninger, 1/2 squash, 1 gulpaprika, 1 rød paprika, 3-4 stilker vårløk, 1 boks kokosmelk, 2-3 dl fløte, 1 liter vann, koriander, salt, sukker og 1/2 dl nøytral olje.

Strimle kyllingfiletene. Varm opp oljen i en kjele og ha i kylling. Finrasp ingefær og hvitløk og finkutt sitrongress. La det surre noen minutter, hell over vann og ha i buljongterningene. Kok opp, ha i currypaste, kokosmelk og fløte. Smak til med salt, sukker og evt. mer currypaste. Tilsett de finstrimlede grønnsakene de siste ti minuttene, og dryss frisk koriander over ved servering. Holder seg et par dager i kjølekskap og kan også fryses.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...