ღhælgelainnღ Skrevet 4. november 2011 #1 Skrevet 4. november 2011 Har hatt ei tøff tid etter at jeg fikk vårt tredje barn i vår. Med to veldig aktive barn fra før, ble det en krevende tid. På grunn av mye stress og mas av forskjellige årsaker, fikk jeg konstatert høyt blodtrykk og fikk stress hodepine. Etter en stund begynte jeg å miste mye hår, men dette har heldigvis roet seg litt ned nå. I tillegg fikk jeg en form for øresus/dur som har ved art i over tre måneder. Har gått til lege, spesialist og skal snart til mr kontroll. Sliter også med stiv og vond rygg hver morgen. Har vært hos Kiropraktor, men syns ikke det har hjulpet. Nå trener jeg styrke på egenhånd samt er med på vann aerobic. Prøver å gå ned i vekt for å etterhvert kunne kutte ut blodtrykks medisinen som jeg går på. Syns hverdagen er tøff og føler at jeg alltid er sliten og mangler overskudd i hverdagen. Har en snill svigermor som har hjulpet oss mye, men kan ikke laste alt på henne heller. Mannen min har veldig lang reise vei og er alltid sent hjemme fra jobb. Da faller hoved ansvaret for ungene på meg flere timer på dagen. Dette var bare et lite hjerte sukk fra meg. Kanskje det er flere der ute i samme båt og hvordan takler dere hverdagen?
lavendelblomst Skrevet 4. november 2011 #2 Skrevet 4. november 2011 Jeg har spennings-hodepine, og har endelig bestilt massasjetime. Jeg håper det hjelper, det er trossalt muskler som har blitt veldig harde og strammer veldig. Jeg går på skole, har jobb og barn. Jeg har ikke fullført vgs så føler jeg MÅ gjøre det nå, i tillegg med de fryktelige leieprisene på leiligheter i oslo nå, så jobber jeg i tillegg. Men jeg trøster meg med at jeg er snart ferdig med vgs (går på sonans), Har du barnehage til de to andre barna? Det kan kanskje hjelpe? Kanskje du burde prate med mannen din, fortelle hvordan du egentlig har det daglig? Kanskje dere kan flytte nærmere jobben hans eller at han finner en jobb nærmere hjemmet?
ღhælgelainnღ Skrevet 4. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2011 Jeg skal snart begynne å jobbe igjen og da skal pappaen være hjemme i ti uker med det minste barnet. Det skal bli litt godt å kunne bruke tankene på litt andre ting enn bare bleieskift, husarbeid, middags laging, mat innkjøp, klesvask og alt det forefallende som vanligvis faller på meg som går hjemme. Eldste mann går på skole og den mellomste har siste året i barnehagen nå. Mannen min skal lete aktivt etter en nærmere jobb, men de vokser ikke akkurat på trær rundt oss.
rosami Skrevet 4. november 2011 #4 Skrevet 4. november 2011 Jeg tror man bare må innse at at den fasen i livet man har små barn er det slitsomt. Dess flere barn man velger å få, dess mer slitsomt blir det antagelig. Dette er jo ting man har valgt selv.Så kan man velge å gjøre noen grep for å få det mindre slitsomt. Jeg tenker vaskehjelp, jobbe mindre, ordne en fast barnepike slik at man får litt tid for seg selv, at mannen din jobber nærmere, endre innstilling til ting osv osv. Dette kan jo selvfølgelig gjøre at man må omprioritere økonomisk, kjøpe billigere hus/bil osv, men det er det antaglig verdt hvis man får en bedre hverdag.Velger man å ikke gjøre noen grep, så vil det mest sannsynlig bli slitsomt i noen år til. Alle plagene du har kommer kanskje av at du er stresset, sliten og deppa. Det jeg vil frem til, er at det bare er DU som kan gjøre noe med situasjonen, og at det er DINE valg som avgjør hvor du vil ha det i fremtiden.
Pjuskesnusken Skrevet 4. november 2011 #5 Skrevet 4. november 2011 En av grunnene jeg ikke ville ha barn i tett alder.. ja de får glede av hverandre, men man skal overleve som forelder også, og jeg vet jeg ikke hadde taklet det så bra. Barn har også mye glede av hverandre med større aldersforskjell.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 4. november 2011 #6 Skrevet 4. november 2011 Jeg fikk nummer tre nå i sommer, så jeg skjønner hva du mener. Har fått tre barn på fire år, så de er rimelig tette også! I tillegg hadde tredjemann kolikk,men det har heldigvis roet seg. Han er allikevel en krevende baby. Mannen min jobber mye, men han prioriterer heldigvis oss enda mer nå som vi har tre barn. Men som deg er alt hovedansvaret på meg med husarbeid og henting/levering i bhg og alt det praktiske med barn. Vi har vaskehjelp, og det er utrolig deilig! Har trappet opp til en gang i uken nå, så hun kan hjelpe til med litt stryking etc. også Siden mannen jobber mye har vi råd til det. Kan dere få dette kanskje? Jeg har ikke noe avlastning med henting/levering, men foreldrene mine kommer av og til innom om ettermiddagen og leker litt med barna. Mitt største problem er i midlertid søvn, da minstemann våkner hele tiden om natten. Jeg har nå flyttet til et annet soverom i kjelleren så han ikke skal vekke de andre, da slipper jeg å bekymre meg for det. Kanskje dere kjenner noen dere kan betale litt som trillepike eller annet barnepass? Jeg har en venninne uten barn som passer minstemann innimellom (hun elsker babyer). Men - det er tøft! Lykke til!
togutter-08og10 Skrevet 4. november 2011 #7 Skrevet 4. november 2011 Uff det hørtes slitsomt ut. Vil bare ønske deg god bedring og lykke til videre. Håper du har noen som kan avlaste deg litt. Er mye alene med barna jeg også, men er heldigvis frisk da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå