Gå til innhold

Gravid, "forlatt", eksen flørter med en annen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med min tidligere kjæreste (vi hadde et svært seriøst forhold, var forlovet og samboere). Det tok fort slutt da jeg ble gravid og han ikke ønsket graviditeten. Forholdet tok en brå vending (uten at jeg skal gå inn på det), jeg klarte ikke å bo sammen med han mer og dro. Har vært knust siden dette, og fikk høre nå (ca. to mnd etter) at jeg flyttet ut at han begynte å kontakte en annen jente bare uker etter at jeg var flyttet ut. Dette er ei jente han har kjent fra før vi ble sammen, men hun oppførte seg ganske ufin mot meg mens jeg var sammen med han, så han sluttet å snakke til henne i det hele tatt.

Nå har jeg fått vite at han både har skrevet til henne på facebook, sendt meldinger til henne og skrevet ting som virkelig ikke passer seg når man har en gravid "kjæreste". Altså hemningsløs flørting med kommentarer om kroppen hennes og han har vist tydelig interesse i og møtes de to.

Da dette ble kjent tok han kontakt med meg med en gang, sa at de kun hadde snakket vennlig med hverandre uten noe mer enn det. Han sa også at han ikke var over meg og kuttet kontakt med denne jenta (så vidt jeg vet). Jeg har sagt til han at jeg er skuffet, men også at vi kan glemme hele situasjonen mellom han og hun jenta. Likevel kjenner jeg meg enda svært skuffet og såret over hele greia. Hva ville dere gjort i min situasjon? Kommer dere over det eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser det er en del formuleringsfeil her, men det får bare være ;)

- HI

Skrevet

Det er lett å "ta av" når man endelig er singel etter å ha vært i et seriøst forhold en stund. Som jeg har forstått det, er dere ikke sammen, men likevel i en slags mellomting mellom single og kjærester?

Isåfall er det ikke sikkert flørtingen hans trenger å bety så mye. Det kan være at han trengte en bekreftelse på at noen fortsatt vil ha han, selv om du ikke vil.

Hvis det er en sjanse for at dere kan bli sammen igjen, skylder du dere og det ufødte barnet å gi forholdet en oppriktig sjanse. Sårede følelser pluss hormoner til tross.

Det blir ikke bra på 1-2-3, men dere bør møtes og snakke ordentlig sammen om hva dere føler og vil. Ta eventuelt en time-out, der dere ikke er fritt vilt for andre, men er trofaste mot hverandre selv om dere ikke møtes på en stund.

Eller begynn å date hverandre igjen, helt fra begynnelsen. Middager, kinobesøk, kun holde hender og litt klining, ikke noe mer.

Stikkordene er: Snakk sammen! Og prøv på ordentlig!

Lykke til:-)

Skrevet

skjønner du er skuffet.

da det ble slutt med meg og eksen etter 5 år (ingen barn) var det første jeg gjorde å ligge med en tidligere flamme. Da eksen min fant ut av dette ble han kjempe lei seg.

det var min måte og takle det på, han påstod at han ville ha fred for seg selv til å gå videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...