05-10-15 Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Må snart ha ny bilstol til sønnen min på 19 mnd. Han sitter i en HTS izi combi nå, men denne er trang på alle måter. Lurte litt på maxi cosi moby eller britax two way elite. Noen som har erfaringer med disse?
togutter-08og10 Skrevet 4. november 2011 #2 Skrevet 4. november 2011 Vi har Britax multitech og det er mer enn stort nok for vår sønn på snart 3 og 1/2. Han er 1 meter og veier 14 kg. Han sitter baklengs fortsatt, men setet kan snus også.
05-10-15 Skrevet 4. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2011 Takker for tips. Denne går opp til 25 kg da? Problemet vårt er nok mye størrelsen på gutten. Han veier også 14 kg og er 90 cm, men bare 19 mnd. Tenker på hvordan han da sannsynligvis er i størrelsen når han er 3-4 år og stolen vi kjøper burde jo gjerne vare til da. Hadde samme problemet med min eldste sønn, men det er noen år siden så bilstol utvalget er mye bedre nå.
togutter-08og10 Skrevet 4. november 2011 #4 Skrevet 4. november 2011 Venninna mi har også store barn og hun har sjekket alt av bilstoler og funnet ut at alle bilstoler som kan brukes bakover har maxvekt på 18kg. Ellers må de sitte forovervendt og bruke bilens belter.
togutter-08og10 Skrevet 4. november 2011 #5 Skrevet 4. november 2011 Ja Britax multitech går enten til 25 el 36 kg forovervendt. Men i stedet for å snu dette setet kjøper vi nytt sete til storebror, da lillebror skal arve dette nå.
nettie med 4 små Skrevet 4. november 2011 #6 Skrevet 4. november 2011 Stemmer ikke at det ikke finnes bakovervendte seter som går til mer enn 18 kg. Sjekk ut Britax Highway, bakovervendt sete opp til 25 kg. Vår eldste som ble 4 i juli sitter i dette. Ho er ca 110 cm og 18/19kg
togutter-08og10 Skrevet 5. november 2011 #7 Skrevet 5. november 2011 ok, takk for tips. Mulig vi kjøper dette når vi skal bytte for lillebror da.
Gjest ->>- Skrevet 5. november 2011 #8 Skrevet 5. november 2011 Maxi Cosi Mobi er vel bare forovervendt? Britax TWE er sikkert, billig, lett og greit å montere. Aberet er at sittekomforten ikke er all verdens, så det er et typisk bra sete å ha for de som ikke eier bils elv, stående hos besteforeldre etc. Akta Graco BeLogic er romslig og bakovervendt.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 5. november 2011 #9 Skrevet 5. november 2011 Har Britax Two Way Elite og er veldig fornøyd med det. Hun sitter godt, hun sitter stødig og setet er stødig i bil. Har brukt det på langtur (60 mil) og hun satt kjempefint i setet. Sover i det gjør hun også. Veldig fornøyd og angrer ikke på at jeg valgte det setet.
05-10-15 Skrevet 5. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 5. november 2011 Maxi cosi Moby går begge veier etter hva jeg har blitt fortalt av forhanlner, men kan jo ha blitt lurt. Kanskje best å bare prøve hvilket sete ungen sitter best i og vurdere kjøpet ut fra det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå