Gå til innhold

Fødested Ringerike


mamsen37

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg har født på Ringerike i juli 2008:o) Var sånn passe fornøyd, men tror det mest var "uheldige omstendigheter" Da jeg var der hadde det startet ferieavvikling og vi var veldig mange der samtidig så måtte vente veldig lenge på å få fødestue... Jeg hadde ønsket meg å komme i badekar og det var det bare på fødestuene. Mai er helt sikkert et bedre tidspunkt enn juli med tanke på akkurat det.

 

Var veldig fornøyd med alle ansatte unntatt ei dame som tok i mot meg. Ho var tidligere veninne av min svigermor og nesten "klådde" på gubben min. Ho gjorde ikke det altså, men jeg reagerte på å bli oversett og helt glemt av denne dama da ho fant ut hvem gubben min var. Det var tross alt jeg som lå der med rier. Ho kjente ikke igjen gubben før ho leste navnet hans på papirene og hadde ikke sett han på ca 20 år var jo plutselig helt vill...

 

Det der kombinert med en fødsel på 27 tmer så er det ikke sikkert jeg var helt medgjørlig:o)

 

I alle fall de ansatte (bortsett fra denne ene) var helt topp. Lokalene er lyse og fine. Fine rom osv... Veldig koselig avdeling. Pappaene blir godt tatt vare på. Fint spiserom med mulighet for mat akkurat når du vil.

 

Du skal da sikkert på ultralyd der, ring på forhånd å spør om du kan få en omvisning samme dag. Vi var på "åpen dag" med omvisning på føde og barsel. Jeg synes det var veldig ok å vite hva man kommer til og kan forvente:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:-)

 

Skjønner at du har litt blanda opplevelser fra fødselen din. Du skriver at de tar godt vare på pappaene der men det er da jammen oss mammaer som bør få best behandling/fokus i en slik situasjon...trist at du møtte ei dame som du beskriver. Desverre er det visst ingen krav om empati for å jobbe med mennesker i en slik situasjon. Får håpe dama har tatt seg ferie når jeg kommer da...

 

takk for ærlig svar og ha en god natt:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig med blanda følelser ja:o)

 

Hadde egetlig glemt hele dama, til jeg begynte å tenke gjennom i går.. Forklarte greit til gubben at den dama skulle jeg ikke ha noe å gjøre med nå:)

 

Forklarte kanskje litt uklart med tanke på pappaene, det jeg syes var positivt var at pappaene fikk være der hele tiden så sant det var plass på avdelingene. Jeg synes det var veldig godt å ha min kjære der. Man er jo så overfølsom og tullete etter en fødsel, så godt å ha en der man kan dele alt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føder ikke der igjen... Jordmorene er greie, men disse barnelegene er ikke særlig gode. De er ikke flinke i jobben sin, de har jobbet der leeeenge og kan dette med å undersøke friske babyer. Men når det er en som virkelig blir dårlig gjør de mye rart... Vet om flere babyer som har blitt feilbehandlet der, min egen baby også... Jeg tør ikke en gang til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 20. mai og blir nok å føde på Ringerike. Spennende å lese erfaringer derfra. Dette blir min førstefødte så alt er jo veldig nytt og skummelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føda (min første) på Ringerike nå i juli og kunne ikke vært mer fornøyd. Både jordmora og barnepleieren som var med under fødselen var kjempeflinke og utrolig gode til motivere og støtte under fødselen. Snakket med flere som har fødet der, og alle er fornøyde.

Under min fødsel var det fire som fødet samtidig, noe som nesten aldri skjer. Derfor måtte jeg føde på mottaksrom uten lystgass.

 

Jeg synes jeg fikk utrolig god oppfølging de dagene jeg var på barselavdelingen etter fødsel. Kunne ringe (dra i snora) så ofte jeg ønsket om det var noe, og alle var veldig hyggelige. Legene vet jeg ikke så mye om, da jeg hadde en rask og grei fødsel og et friskt barn.

 

Pappaen ble godt ivaretatt, men føler ikke på noen måte at det gikk ut over oppfølgingen jeg fikk både under og etter fødsel. Pappaen kunne være der nesten hele dagen, bortsett fra et par timer som var for at mor og barn skulle få litt hviletid. Når det gjelder besøk ellers er det kun besteforeldre som får komme.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som du sier at man blir veldig sårbar i denne situasjon.Siden dette er barn nummer 3 for oss er jeg ikke så usikker på hva jeg går til denne gangen selv om det er et nytt fødested...nesten komisk hvordan alle vralter rundt som hveteboller i gangene med tredagers tårer og melka kommer:)

 

trøsten er at de fleste har det sånn og at hormonene stabiliserer seg etterhvert. Bra at dere er forberedt på at det ikke blir samme jordmor denne gangen, vi må kanskje glemme litt at vi er godt oppdratt i en slik situasjon når det gjelder å ta vare på seg selv...det er jo veldig positivt at det er tilrettelagt for at pappaen og evt søsken kan være mest mulig med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da det hørtes ikke bra ut, sender de ikke barna til barneavdelingen på Drammen når det er noe galt? Har hørt så mye bra om Jardar Hals som er overlege der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med førstemann da!:)

Det som veier tungt for meg er at Ringerike er kjent som en mor/far og barn vennlig fødeavdeling og jeg kjenner flere som sier det er hyggelige omgivelser og rolig atmosfære der. Forrige gang jeg fødte var i Drammen med firemannsrom og det var litt i overkant hektisk stemning der akkurat da. Ønsker meg en mest mulik naturlig fødselsopplevelse som ikke er preget at tidspress denne gangen, så jeg tror vi kan få det bra på Ringerike:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Godt og høre:-)

Jeg har ikke hatt lystgass med mine to første så det ville nok ikke vært noe savn for meg:) Kjempefint at du og pappaen hadde en fin fødselsopplevelse, det er viktig at man får en god og rolig start på noe så viktig som å bli mor/far!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med ei som føda der for ikke lenge siden, der barn og mor trengte legehjelp under fødselen og barnet etter. De var føre var og veldig flinke i dette tilfellet i såfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at disse legene har lært noe nytt de siste årene, men jeg tørr ikke å føde der en gang til. Iallefall med den feilen de gjorde med mitt barn (og de andre barna jeg vet om)...

Jordmødrene og barnepleierne var helt supre, hadde ingen problemer med de. Men når man blir såpass skremt av legenes uvitenhet så blir det ingen ny fødsel der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...