Gå til innhold

Spiser dere det meste, eller er dere veldig forsiktige?


Bæra

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så veldig "hysterisk". Jeg spiser kjøtt som er medium stekt, bare det ikke er rått. Så spiser jeg salami på frokosten av og til.

 

Spekemat kan man gjerne spise om det har vært frosset først har jeg lest. Så får kanskje legge salamien i fryseren, før jeg spiser den til frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gilde salami skal være varmebehandlet og trygg, jordmor Siri her inne har ringt Gilde og fått det bekreftet! Jeg spiser gilde go'og mager salami i mengder... Kvalm, og salt salt kjøtt er det eneste som funker da.

 

Når det er sagt: jeg er så crazy at jeg har spist litt spekemat og.. Strandaskinke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt klart blitt mer forsiktig med hva jeg spiser, men samboeren min har blitt enda mer forsiktig med hva JEG spiser. "sikker på at du kan spise det der?" hehehe. Som fastlegen sa: det meste som er sunt ellers er også sunt nå. Det jeg har kuttet ut er fetaost (savn!) og parmesan på pesto. Og måtte kutte ut mozarellasticks på restaurant da kokken ikke visste om det var laget av pasturisert melk. Litt hysterisk, men er da første gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et veldig avslappet forhold til det jeg spiser.

Aldri vært hysterisk i noen av mine svangerskap.

Men holder meg unna rått kjøtt og myke oster, ellers så er det ganske fritt frem... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke leverpostei, rått kjøtt, sushi, rakfisk, salami, myke oster, er nesten helt sluttet å drikke kaffe.

 

Jeg tar tilskudd av folat, multivitamin og trantabletter.

 

Det jeg spiser er kokt skinke, brun-/hvitost, kornblandinger etc.

 

Det er slitsomt å hele tiden tenke på hva man kan og ikke kan spise. Feks smakte jeg på noe rømmeopplegg i helgen men der kom jeg til å tenke på om den var upastaurisert eller ei... Men nå er den jo spist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til og med dristet meg til å spise røket laks. Det er det beste jeg vet, og jeg kan ikke gå 9mnd uten alts (uten å bli helt gal, og det tjener ingen på;)). MEN, jeg passet hvertfall på at den kom fra oppdrett i Norge, er ganske strenge kontroller her så føler meg trygg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sushi er helt trygt å spise så lenge du dropper tunfisken, har ikke hørt at leverpostei skal være farlig.. Gilde salami er varmebehandlet og ok!

 

Rart at ikke folk keeperne som fluer før.. Man skal ta forholdsregler, ja.. Men tror ikke det hjelper å bli "hysteriske". Er ikke ment som et personangrep til deg over, men som et generelt utsagn da det er så mange som er redde for så mye under graviditeten. Alt med måte.. :-) Og nei, jeg tar ikke sjanser med verken eget eller min babys liv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei er overhode ikke farlig!!!!

For å sitere matportalens kostråd til gravide:

 

Bra Å spise: Grovt brød, korn- blandinger, kjøtt, fisk, fjærkre og grønne grønnsaker. Noe pålegg inneholder også mye jern, som leverpostei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Jeg spiser leverpostei nesten hver dag sammen med grovbrød. Har igrunn kuttet ut fårepølse/salami, bare sånn for å være på den sikre siden. Ellers går det i edamerost og paprika. Feta ost våger jeg ikke spise for det har jeg hørt så mange ganger er fy fy. Litt hysterisk men ikke så veldig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det går fint å droppe matproduketene som vi er rådet å styre unna. Jeg synes derimot det er mye værre å kutte ned på kaffe og pepsi max. Jeg er totalt avhengig og har vært det i mange år. Jeg drikker ekstremt mye brus og veit det er skikkelig usexy. Men jeg må ha det. Jeg får hodepine hvis jeg går en dag uten min kjære pepsi max.

Snus og røyk klarte jeg å kutte samme dagen som jeg ble gravid! Null stress. Og alkohol og også null stress. Prøver å skjerpe meg, men blir ofte opp til 1,5 liter på en dag, pluss en kopp kaffe. Og jeg hater meg selv for det. Noen råd? Noen som er i samme båt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt avvisning på Pepsi Max selv jeg. Sluttet i sommer.. Var så lei av å gå sugen på det, å alltid ha dette tilgjengelig.

Å ikke minst hadde jeg ikke fikk jeg bestandig hodepine.

Kuttet ut helt av meg selv en helt vanlig hverdag og var sur å grinete i 14 dager mens kroppen min avrensa seg.. Akkurat som med røyken.

Slutta for 6 år siden og var akkurat lik..

Når kroppen ikke craver på dette lengre vil du føle deg som ny..

Gå over til å drikke noe annet om du MÅ ha brus, men hold deg unna brus!

Drikk vann.. Å det har den lille mage boeren godt av å:)

 

Lykke til:)

Jeg klarte det jeg å!!

Legger av alle pengene fra de 4pack jeg alltid kjøpte i en spare kasse.

Utrolig hvor mye cash d blir..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg unna:

- Rått kjøtt

- Upasteuriserte produkter

- Light brus

 

Ellers spiser jeg det meste. Prøver å spise masser av frukt, og å variere kosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...