Gå til innhold

HVORDAN ER DETTE MULIG...

Anbefalte innlegg

Skrevet

En alenemor til 1 som jobber kun 50% har råd til 2 sydenturer i året og dyre sko/klær til seg selv..

Og vi som faktisk har 2 inntekter vi greier oss greit men har ikke råd til sydenturer..

Skjønner liksom ikke at hun har råd til alt dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arv, snille foreldre, barnefar med høy inntekt og dertil høy barnebidrag osv osv.

Hvorfor skulle du vite hvor hun får pengene fra?

Skrevet

Nei jeg bryr meg ikke hvor hun får pengene sine fra men hun her kun vikar og sier selv hun ikke kan få lån. og nei hun har ikke noen hun arver penger fra. selv hun får høy barnebidrag hvorfor ikke kjøpe en varm jakke til ungen istede? men til seg selv kjøper hun adidassko til 1200.- logikk?????

Foreldre har hun ikke.

Skrevet

Hva mener du at vi skal gjøre da? Skal vi dibbere ringe til henne og kjefte på henne??

Skjønner ikke helt hva du vil med dette innlegget.....

Skrevet

JEG BARE LURTE PÅ HVORDAN DETTE ER MULIG Å DRA TIL SYDEN 2 GGR I ÅRET MEN JOBBE KUN 50% NÅR VI IKKE ENGANG KLARER DET MED 2 INNTEKTER..

SÅNN!!!!! STORE BOKSTAVER SÅ DERE KANSKJE SKJØNNER SPØRSMÅLET MITT.....

Skrevet

Hehe...bryr deg ikke...???

Hvorfor skriver du da innlegg om det? Og det virker da virkelig til at du bryr deg når du kommenterer hvor dyre sko hun kjøper. (gud forby å kjøpe sko til seg selv når en har barn!!)

Slapp av,dette er ikke din sak. Så lenge barnet har det bra så foreslår jeg at du ikke spekulerer mer i dette men heller lever ditt eget liv :-)

Skrevet

Hvordan i huleste forventer du at vi skal kunne vite det? Vi kjenner jo ikke dama!

Skrevet

Problemet er at Barnet ikke har det bra. gjør faenskap utenfor her hele tiden. mobber, tigger om mat osv... og hun har ikke bare et par adiadsskor nei. det er snakk om 5 par helt nye.

Og ungen driver mye for seg selv i gata og maser på andre. mens mora sitter foran laptoppen sin dagen lang

hi

Skrevet

Kanskje du HI om dere prioriterer litt bedre kanskje har råd til det?

Jeg forstår ikke at to voksne mennesker ikke klarer å tjene nok penger til å dra på ferie 1-2 ganger i året.

Se på deg selv du HI..

Skrevet

Og da velger du å fokusere på dette med at hun reiser til Syden? Dere høres bare rare ut, både du og hun alenemammaen.....

Skrevet

Dette ble for useriøst HI. Du fremstår ikke som så veldig smart selv, så det er vanskelig å ikke tenke at du rett og slett må være ganske tett i topplokket. Slutt å bry deg om hva naboen gjør og konsentrer deg heller om deg selv og ditt eget liv. Dersom dere er to stykk i jobb, men alikevel ikke har råd til en ferietur til syden så sier vel det mer om inntektsnivået eller forbruket deres. Sliter du med å takle at andre kan unne seg en ferietur eller to, så må du enten stramme inn på budsjettet eller skaffe høyere inntekter (ved ny jobb eller høyere utdanning).

Misunnelse avler hat.

Skrevet

Ferie har vi vært på men ikke sydentur.

Var faktisk i legoland i sommer og det kostet flesk bare den ene uken vi var der.

prioriterer bra vi. vi unner oss heller fine klær til unga enn å la unga gå i 3 år gamle parkdress når ungen faktisk går i 2 klasse.

Og unner oss heller god mat enn å spise pannekeker annen hver dag.

så jeg ser på meg selv og vi har det faktisk ganske bra.

Og vi tjener ganske bra skal jeg si deg. hvis ikke en lønn på 38000 er bra da vet ikke jeg. men som sagt vi kjøper heller klær med kvalitet enn la ungen gå i slitte klær når mor faktisk har råd til adidas til seg selv

Skrevet

Og der kom jeg-fikk-ikke-svarene-jeg-var-ute-etter, så da slenger jeg litt mer dritt.

Get a life HI. Du er ikke annet enn en sur megge.

Skrevet

Det koster ikke flesk å reise til syden, bare for 1 voksen. Spesielt om hun kjøper hoppe på tur, da får hun syden tur til under 2000kr.

MEN, skulle ikke du melde denne dama til barnevernet da? For det er jo deg denne ungen går til, og spør om mat, og utfører herværk i nabolaget.

Skrevet

hehe slenger ikke dritt...

men det går vel ann å lure på hvordan dama kan dra til syden 2 ggr i året men hverken ha ordnentlig mat eller omsorg for ungen...sitter hele tiden foran pc og snakker i tlf. og ungen er ute og går løs....

Skrevet

Faen, nå må du skjerpe deg Hi.

Dere har bra lønn, så hva faen er det du maser om da? Om hun alenemor velger å dra til syden 2 ganger i året, og faktisk har råd til det...hvorfor i helvete skal du bry deg om det da? Lyser misunnelse lang vei.

Og ikke kom her og sleng dritt om en person som ikke kan forsvare seg. Du er faen meg ikke god i hodet. Med den holdningen der, tror jeg neppe at dere tjener 38.000 i mnd.

Nå får du se å vokse opp og skjerpe deg.Slutt å sleng dritt om andre bare fordi dem ikke gjør akkurat som deg! Slike kjerringer som deg irriterer vettet av meg.

Skrevet

Dette er bare tull Hi. Hvis ikke, så er det troll. G-sus, ingen dame med vett i hodet og 38.000 i lønn skriver slik. Misunnelig på en alenemor, wow! Det må jeg virkelig si....

Skrevet

Jeg jobber i sosialtjenesten og jeg ser feilprioriteringer hver eneste dag. Feile prioriteringer når det kommer til spontane utgifter, feile prioriteringer når det kommer til inntekter, feile prioriteringer når det kommer til løpende utgifter, og helt uten peiling på hvordan et husholdningsbudsjett henger sammen.

Igjen og igjen ser vi hvordan folk ikke greier å styre pengene sine, og greie seg selv.

Det er ofte mye mentalt som har gått i stå, og når det mentale slutter å virke som det skal, er det ofte ikke bare penger folk greier med, men også barneoppdragelse og alle banras behov.

Trist men slik er det.

Skrevet

Hvis ungene har det ikke så bra, hvorfor ringer du ikke barnevernet HI?

Skrevet

Feile prioriteringer..?

Står det bra til med prioriteringene, men dårilgere til med norskkunnskapene og empatien kanskje ;)?

Skrevet

Jeg er ikke sjalu:):):)

hilsen hi

Skrevet

Mjauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Skrevet

De som jobber innen sosialen sitter neppe her og dibber hehe.,..

Skrevet

Det var ikke du som for en tid siden skrev om en liten gutt på 7 år som gikk ut i gata og tagg om mat eller HI? Du mente der at du ikke hadde noe ansvar og du la ut om denne fæle mora der også som hadde helt feil prioriteringer!! Likheter, likheter..

Skrevet

Tror historien om disse skoene og ungene som raker langs gaten bare oppdiktet av HI. I mangel av positiv respons på tråden, måtte hun finne på noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...