Gå til innhold

Hva har barnas deres i matboksen i barnehagen?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å være kreativ, men det er ikke så lett å komme på nye spennende ting! Tar gjerne imot tips :-)

Nå får hun gjerne: vanlig brød og pålegg, kutta gulrøtter, pasta+skinke, kokt egg, rosiner...Og der stopper gjerne fantasien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

yoghurt, og en liten boks med korn, mini fras, knekkebrød (men send med pålegget)

Vi sender også med vafler innimellom, men da har jeg laget dem uten sukker og med 50% grovt mel og mye egg i for å få proteiner (har en gutt som ikke vil spise kjøtt)

Potetstappe (laget med potet, gulrot, kålrot og brokolli) og fiskekaker. (det er som regel rester fra dagen før,men pleier å være stor stas.

kålrot skåret i staver er også sunt og godt.

ris med litt grønnsaker i.

rundstykker med pålegg, o

omelett

Skrevet

Her går det i knekkebrød med enten kaviarmix eller skinkeost :) Og en yoghurt :) Lille gutten min er vanedyr når det gjelder mat, akkurat som mamman sin, hehe :)

Skrevet

Brødskiver og yoghurt er fast innhold i matboksen. I tillegg prøver jeg å variere med å ha i små bokser inneholdende for eksempel:

- sukkererter

- minigulrøtter

- paprika i staver (jenta mi elsker paprika!)

- minimais

- dulcita-tomater (men det har jeg sluttet med, da hun ikke liker tomat)

- Puffet ris, eller andre kornsorter eller frokostblanding som hun kan blande i yoghurten.

- fiskekake

Det er vel det jeg kommer på i farten :) Middagsrester er også en hit, om vi har hatt noe hun liker ekstra godt! Pasta er alltid en slager :) Så også oliven og fetaost, av alle ting!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...