nelliik m/blå & rosa Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 På lørdag starter mitt siste og 3.trimester Nesten litt skummelt så fort det har gått... Helt utrolig. Men samtidig så utrolig deilig å ha et svangerskap der man ikke stresser, ordner, styrer og holder på - dette har vær en avslappende reise. Formen har selvsalgt vært opp og ned, men alt av ting har vi jo og jeg har ikke lurt på de samme tingene som første gang. Har tatt meg mye mer tid til å nyyyyte den fantastiske tilstanden det er å gå gravid, fremfor å tenke på alt mulig annet Har enda ikke gjort noen forberedelser til lillesnuppa kommer, men må vel begynne med det snart. Vaske opp klær, brette, legge på plass osv Ah, jeg gleder meg!! Og ikke minst; gleder meg enda mer til å ha henne i mine armer og til vi skal vise lillesøster frem til storebror for aller første gang <3 <3 <3 Nå er det siste innspurt med livets vakreste tilstand. Gleder meg til å ta fatt, og følge dette forumet til hun er ute Lykke til, alle dere andre her inne også! =)
*Miss Flua* Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Der var du igjen ja sprøtt hvor fort tida flyr, jeg får ikke helt bestemt meg om det er veldig bra eller ikke! Hehe. Gleder meg såå til å treffe lillegutt, samtidig så er det ukjente veldig skunmelt! Hvordan er formen din om dagen da? Bekkenet mitt er fortsatt litt opp og ned, men er fortsatt i full jobb og nå er jeg så heftig motivert for de siste ukene, at det skal jeg klare om det ikke dukker opp noe veldig spesielt da
nelliik m/blå & rosa Skrevet 4. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2011 Hei *miss flua* Jeg har sett litt etter nicket ditt på 2.tri, men regnet med at du var godt i gang med siste trimester - tenk det!!! Nå er det ikke lenge til du får møte lillegutten din ) Ahh!! SÅ herlig! Og ja, litt skummelt er det nok på samme tid thihi. Det er jo et helt nytt, lite menneske som skal møte verden og bli kjent med sine foreldre (og storebror hos oss) <3 Livets under og mirakel!! Er litt hormonell og nostalgisk for tida For å si det slik, dette er garantert ikke siste gang jeg skal gå gravid I love it!!! Formen min er også ganske grei =) Er fremdeles fulltidsstudent, jobber ca 80 % i praksis og skriver oppgaver tilpasset praksis på ca 20 %. Kjenner jeg er mye sliten, og prøver å få nok søvn og hvile - men ikke alltid like lett med en hektisk hverdag nei Så godt jeg kan hente meg inn igjen i helger med en mann som står opp med lilleblå og hjelper til hele tiden <3 Jeg har 6 uker igjen av denne praksisperioden, så ca 17.desember (rundt 34-35 uker) tar jeg ferie fra skolen og starter permisjonen 2.januar Gleeeeder meg! Og så utrolig flink du er til å holde ut med bekkenet ditt Driver du med noen form for vanntrening eller andre ting som hjelper deg i hverdagen? Og når tar du ut permisjon? Regner med at du har en stooor og struttende babymage nå :D
*Miss Flua* Skrevet 4. november 2011 #4 Skrevet 4. november 2011 Wææ, ja bare 7 uker til termin! Og 4 uker til permisjon, har siste dag på jobben 1. Desember. Ser veldig veldig frem til det! Bare nyte permisjonsdagene og smådille hjemme Så deilig at du får tatt litt ferie før permisjonen starter! Da er det bare å nyte jula før den siste rugetida setter inn :) men det fortjener du jaggu da også, å være fulltidsstdent er mer slitsomt enn å være i full jobb synes nå jeg! Det henger lissom alltid over en! Akkurat nå holder jeg ikke på med noe trening, måtte trappe ned treninga pga ubehagelige kynnere, og jeg vært så sykt sliten og trøtt! Men prøver å få gått litt turer i skauen, det er vel egentlig det eneste som gjør at jeg ikke får noe vondt etterpå og i forhold til jobb har jeg mulighet til å legge opp arbeidsdagen litt selv, og det gjør det jo lettere å holde løpet ut også Ja magen strutter ganske bra nå er koslig å kikke og kjenne på den, og vite at lillegutt ligger inni der <3 skjønner så veldig godt hva du mener med at det er fantastisk å gå gravid! Det er så mye spenning, forventninger, glede, og i det hele tatt helt fantastisk med liv i magen
*Miss Flua* Skrevet 4. november 2011 #5 Skrevet 4. november 2011 Wææ, ja bare 7 uker til termin! Og 4 uker til permisjon, har siste dag på jobben 1. Desember. Ser veldig veldig frem til det! Bare nyte permisjonsdagene og smådille hjemme Så deilig at du får tatt litt ferie før permisjonen starter! Da er det bare å nyte jula før den siste rugetida setter inn :) men det fortjener du jaggu da også, å være fulltidsstdent er mer slitsomt enn å være i full jobb synes nå jeg! Det henger lissom alltid over en! Akkurat nå holder jeg ikke på med noe trening, måtte trappe ned treninga pga ubehagelige kynnere, og jeg vært så sykt sliten og trøtt! Men prøver å få gått litt turer i skauen, det er vel egentlig det eneste som gjør at jeg ikke får noe vondt etterpå og i forhold til jobb har jeg mulighet til å legge opp arbeidsdagen litt selv, og det gjør det jo lettere å holde løpet ut også Ja magen strutter ganske bra nå er koslig å kikke og kjenne på den, og vite at lillegutt ligger inni der <3 skjønner så veldig godt hva du mener med at det er fantastisk å gå gravid! Det er så mye spenning, forventninger, glede, og i det hele tatt helt fantastisk med liv i magen
*Miss Flua* Skrevet 4. november 2011 #6 Skrevet 4. november 2011 Wææ, ja bare 7 uker til termin! Og 4 uker til permisjon, har siste dag på jobben 1. Desember. Ser veldig veldig frem til det! Bare nyte permisjonsdagene og smådille hjemme Så deilig at du får tatt litt ferie før permisjonen starter! Da er det bare å nyte jula før den siste rugetida setter inn :) men det fortjener du jaggu da også, å være fulltidsstdent er mer slitsomt enn å være i full jobb synes nå jeg! Det henger lissom alltid over en! Akkurat nå holder jeg ikke på med noe trening, måtte trappe ned treninga pga ubehagelige kynnere, og jeg vært så sykt sliten og trøtt! Men prøver å få gått litt turer i skauen, det er vel egentlig det eneste som gjør at jeg ikke får noe vondt etterpå og i forhold til jobb har jeg mulighet til å legge opp arbeidsdagen litt selv, og det gjør det jo lettere å holde løpet ut også Ja magen strutter ganske bra nå er koslig å kikke og kjenne på den, og vite at lillegutt ligger inni der <3 skjønner så veldig godt hva du mener med at det er fantastisk å gå gravid! Det er så mye spenning, forventninger, glede, og i det hele tatt helt fantastisk med liv i magen
*Miss Flua* Skrevet 4. november 2011 #7 Skrevet 4. november 2011 Wææ, ja bare 7 uker til termin! Og 4 uker til permisjon, har siste dag på jobben 1. Desember. Ser veldig veldig frem til det! Bare nyte permisjonsdagene og smådille hjemme Så deilig at du får tatt litt ferie før permisjonen starter! Da er det bare å nyte jula før den siste rugetida setter inn :) men det fortjener du jaggu da også, å være fulltidsstdent er mer slitsomt enn å være i full jobb synes nå jeg! Det henger lissom alltid over en! Akkurat nå holder jeg ikke på med noe trening, måtte trappe ned treninga pga ubehagelige kynnere, og jeg vært så sykt sliten og trøtt! Men prøver å få gått litt turer i skauen, det er vel egentlig det eneste som gjør at jeg ikke får noe vondt etterpå og i forhold til jobb har jeg mulighet til å legge opp arbeidsdagen litt selv, og det gjør det jo lettere å holde løpet ut også Ja magen strutter ganske bra nå er koslig å kikke og kjenne på den, og vite at lillegutt ligger inni der <3 skjønner så veldig godt hva du mener med at det er fantastisk å gå gravid! Det er så mye spenning, forventninger, glede, og i det hele tatt helt fantastisk med liv i magen
*Miss Flua* Skrevet 4. november 2011 #8 Skrevet 4. november 2011 Wææ, ja bare 7 uker til termin! Og 4 uker til permisjon, har siste dag på jobben 1. Desember. Ser veldig veldig frem til det! Bare nyte permisjonsdagene og smådille hjemme Så deilig at du får tatt litt ferie før permisjonen starter! Da er det bare å nyte jula før den siste rugetida setter inn :) men det fortjener du jaggu da også, å være fulltidsstdent er mer slitsomt enn å være i full jobb synes nå jeg! Det henger lissom alltid over en! Akkurat nå holder jeg ikke på med noe trening, måtte trappe ned treninga pga ubehagelige kynnere, og jeg vært så sykt sliten og trøtt! Men prøver å få gått litt turer i skauen, det er vel egentlig det eneste som gjør at jeg ikke får noe vondt etterpå og i forhold til jobb har jeg mulighet til å legge opp arbeidsdagen litt selv, og det gjør det jo lettere å holde løpet ut også Ja magen strutter ganske bra nå er koslig å kikke og kjenne på den, og vite at lillegutt ligger inni der <3 skjønner så veldig godt hva du mener med at det er fantastisk å gå gravid! Det er så mye spenning, forventninger, glede, og i det hele tatt helt fantastisk med liv i magen
nelliik m/blå & rosa Skrevet 6. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 6. november 2011 Hehe, du har jo tatt helt av!! ;D Neida, slikt som skjer det Ååååh, bare 7 uker til termin din ja =)=) Såå spennende! Kun siste innspurt igjen for din del. Hvilken dato var terminen din? Fordelen med å være student er jo alle feriene, så tenker det skal bli deilig med 6 uker før termin og bare kose meg hjemme Kansje kommer hun tilogmed etter termin også ;P Ble 100% sykemeldt i uke 34 sist, så gleder meg til den siste innspurten med rugetid Mhm, jeg føler også det er ganske slitsom å være fulltidsstudent i praksis - for etter endt arbeidssdag er vi liksom ikke ferdig, da har vi den ene oppgaven etter den andre... Som du sier, det henger alltid over meg! Gleder meg til den dagen jeg er ferdig, og bare kan gå hjem fra jobb å vite at jeg faktisk er helt ferdig Men ting tar tid med 1 års permisjon. Husker ikke helt, men hadde du bestemt deg for 1 år eller 10 mnd hjemme? SÅ heldig du er som kan legge opp arb.dagen litt selv, det må være kjekt i den situasjonen Jobber du noe aften/natt, eller er det mye dag? Kos deg masse med magen din :D Merker den godt her også, er så gøy å se at hele magen rører på seg og spretter fra side til siden mens lillemor turner og styrer på Lille blå tror han selv har lillesøster i magen sin hihi. Og ber meg om å komme og kjenne når hun sparker fotball inne der hahha. Da presser han inn og ut magen sin, herlige alderen
*Miss Flua* Skrevet 6. november 2011 #11 Skrevet 6. november 2011 Terminen er lille julaften :-O Hehe..så det gjør absolutt ingenting om jeg går over termin, så lenge alt er fint håper jeg egentlig at jeg bikker til januar Ikke sikkert jeg føler det sånn når jeg står midt oppi det,men... Ja er deilig å dra hjem for dagen og faktisk være ferdig! Det er vel det som er mest deilig med å være ferdig student..! Samtidig så skulle jeg gjerne gått litt tilbake i tid og vært student igjen, for det var jaggu mye gøy også Jeg skal ta ett år med permisjon. Tar ut 100%, men skal spare underveis siden det gir mest utbetalt. Også blir det vel 3-4 mnd med ulønnet permisjon! Så jeg begynner i jobb igjen januar 2013, sprøtt! Da kommer samboeren min til å ta ut sin permisjon, en dag i uka videre, så lille knøtt går 80% i barnehage Hvordan skal dere gjøre det? Jeg jobber mest dag, har en dag i uka fast som er kveld bare. Og det er jeg glad for, jeg fungerer best med å jobbe dagtid! Og ønsker i utgangspunktet å ha bare dagjobb etterhvert pga lillegutt, så får se åsn det blir! Haha, så heeerlig at lille blå engasjerer seg! Det er sånn du burde filme og vise han til konfirmasjonen eller noe! ;D
*Miss Flua* Skrevet 6. november 2011 #12 Skrevet 6. november 2011 Tjooohoo, jeg klarte å lagre bare èn gang ;D
nelliik m/blå & rosa Skrevet 6. november 2011 Forfatter #13 Skrevet 6. november 2011 Ah, jaa... jeg vet, burde filme engasjert lillemann Hehe! Men er så dårlig med det, altfor dårlig :/ Mye flinkere til å ta bilder!! Og enda har vi nettopp fått oss nytt, skikkelig filmkamera. Så må vel bare få ut fingeren - bedre sent enn aldri ) Min kjære får ikke noe permisjon her, siden jeg er student har han ikke krav på det. Noe som vi begge syns er utrolig kjipt Han hadde bare 6 uker med lille blå, og hadde gledet seg til de 10 ukene denne gang.. SÅ for å si det sånn, når nr 3 kommer, er jeg garantert ikke student lengre og vi har krav på permisjon til begge samt foreldrepenger Men jeg får foreldrestipend fra lånekasse i 44 uker, 10 mnd. Noe som heldigvis ikke gjøres om til lån, da det ikke skal koste noe å få barn selv under utdanning =) Og det blir jo frem til oktober ca. Men jeg har tatt 1års permisjon fra skolen, så det blir ett par mnd ulønnet. Starter igjen i januar 2013 jeg også. Fra NAV får jeg engangsstønad, vet ikke hvor mye den er på igjen men litt over 30.000 tror jeg. Så fra de pengene kommer vi til å sette av ca 2/3 til november og desember når jeg ikke får fra lånekassen lengre. Også satser vi på familiehjelp, 50% dagmamma og slikt fra januar til sommern, slik at hun ikke behøver å starte i bhg før august når hun er over 1,5 år Vi gjorde det slik med lillemann, da jeg kan styre hverdagen litt selv når jeg ikke er i praksis eller jobber både dag/aften. Så han var 1år og 10 mnd når han først begynte i bhg. Hadde han en del hjemme selv, kom hjem etter forelesning kl 12, dro kl 1:30 pga aftenvakt osv.. Jobber kun dagvakter nå, men kjenner jeg savner aften jobb (ikke natt) da jeg har mer fleksistid med lillemann som kun skal være i bhg i 3 år til... Bare 3 år så er det skolehverdag her. Men den tid, den sorg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå