Gå til innhold

Ang ønskeliste til jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om dere produserer ønskeliste (etter ønske selvsagt) og gir samme listen til alle? I såfall, opplever dere ofte å få samme gave fra flere? Eller porsjonerer dere ut forskjellige ønsker til besteforeldre, søsken etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her gir vi ønskeliste til de som ber om det. Det er som regel besteforeldre og onkler/tanter.

Da deler jeg listen, og gir en liste til mine foreldre og søsken. De får beskjed om å snakke sammen, så de ikke kjøper likt.

Det samme på motsatt kant.

Skrevet

Herregud, er det vanlig med ønskeliste til jul?

Hadde jeg fått det, hadde jeg himlet med øya og "glemt" å kjøpt noe, tror jeg.

Skrevet

Som jeg skrev i parantes, etter ønske. Altså hvis besteforeldre etc spør etter liste.

Skrevet

Sånn gjør vi det også - fordi foreldre/søsken/besteforeldre ber om å få det.

Spesielt fra ugnene selvsagt. deler gjerne lista i to - en til hver side av slekta:)

Skrevet

Ønskeliste gis til de som ber om det.

Og hos oss er det veldig vanlig iallfall, de fleste vil gjerne kjøpe noe som mottaker ønsker seg, og ikke minst spare tid.

jeg elsker ønskelister og ber om det fra alle som vil gi en.

Selv gir jeg samme liste til alle.

Tro ikke jeg har opplevd å få dobbelt opp av noe. Så det virker som om de snakker sammen.

Skrevet

Du mener det er bedre å gi alle noe DU vil gi dem enn at de skal få noe de ønsker seg eller trenger? Du er egoistisk.

Skrevet

vi deler ut deler av listen til hver. slik at det ikke blir to like gaver.

vi må gjøre dette med alle.

Skrevet

Jeg lager bare en ønskeliste, men der har jeg ønsker fra 10,- til 500.000,- (vi har tradisjon for å skrive på "ny bil", men det er aldri noen som får det :-)). Som regel snakker fammilie og venner litt sammen før jul slik at vi ikke får for mye av det samme. Det er egentlig ikke noe problem.

Skrevet

Besteforeldre og onkel/tante til barna ber om ønskeliste her. Både fra meg og barna. Samme liste blir sendt.

Blir en ønskeliste med ønsker i forskjellige prisklasser. Bruker å komme særdeles dyre gaver, men de sier de har råd og lyst til å gi det alle mann:)

De avtaler nok litt seg imellom når de handler gaver, for det har aldri hendt at vi har fått lik gave. Men skjer også at det kommer gaver som ikke er på lista. Men jeg er typen som stort sett blir glad for alt vi får:)

Skrevet

Vi sender forskjellig ønskelister til de forskjellige.

Mormor og morfar får ofte ønsker gjennom året som de kan lage. I år har det vært strikka dyr som har vært ønsket. Hun strikker, syr, hekler og han kan snekkre. Men det er også andre ting som kommer på ønskelista der.

Farmor og farfar, får ofte ønsker til leker som de har hos pappan sin. De har noen dukkehus der som de ønsker ting til. Onkel, oldemor og de andre på den siden bruker den samme.

Pappan får ofte tekniske ting, datating jeg eller andre i slekta skjønner seg på (han syns sånn er gøy)

Tante og onkel har ikke fått noen ønskeliste de siste åra, de har fått biletter til teater som de blir med på. Eller ferieturer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...