Gå til innhold

Har verden blitt gal og er dere redde for framtiden mtp deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjenner at jeg er redd. Hvis utviklingen vi har nå er økende så blir jeg veldig bekymret for hvordan mine barn skal ha det når de vokser opp. Og om verden i det hele tatt vil bestå i 50-100 år mer....

er redd jeg:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken utvikling tenker du på?

Det er langt mer sannsynlig at mine barn skal ha et langt og godt liv enn at mine tipptipptippoldeforeldres barn skulle det.

Skrevet

Hehehe,alle generasjoner før oss har ment det samme. Verden blitt bittegrann galere hvert år, men samtidig blir den høyere prosent bedre hvert år.

Barna våre får det antagelig bedre enn oss;) det viser historien.

Skrevet

Jeg vet at det står store endringer for tur i mine barns levetid. Det bekymrer meg ikke det minste, for jeg sørger for at vi kan overleve hvor som helst i verden:-)

Action is the best cure for fear.

Det er forresten nok å ta en titt på de avisene flertallet av befolkningen leser, så skjønner man hvilken vei det går med landet. Sex, violence, rape, games and TV. Underholdning for massene. Sosiale medier. Kun nyttig hvis man tjener penger på det, ellers hjernedød idioti. (Som de smarte tjener på).

I stedet for å la deg berolige på DIB, så ville jeg lest Why We Want You To Be Rich av Robert Kiyosaki og Donald Trump.

Skrevet

Hadde jeg hatt så negative oppfatninger om fremtiden, hadde jeg neppe ønsket å få barn... Ser en verden i forandring (ikke bare til det gode, nei) -men velger å være optimist, gjøre det jeg kan for å gi de en fin oppvekst og håpe det jeg gjør gjør dem godt rustet for å møte framtiden... Stort mere kan man vel ikke gjøre, en dag er de ute av redet, vet ikke hvordan fremtiden blir men må prøve å se positivt på det:) Er dette noe du til daglig går å bekymrer deg veldig over, så er det kanskje lurt å snakke med noen om det?

Skrevet

Skjønte ikke helt det med boken du anbefaler? Fikk ikk lest den på nett nå, men kan du si meg hva den handler om?

Skrevet

Jeg får nok prøve å være mer positiv. Mulig det var 22/7 som fikk meg til å åpne øynene mer. Burde nok ha snakket med noen profesjonelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...