Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Når våkner ungene? Når våkner dere? Når må dere ut av dørene? Hvor lang vei har dere til bhg/skole/jobb?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 Klokka ringer kl 06. Ofte har jeg våknet akkurat rett før, og det samme gjelder sønnen min. Men han kan også sove lenger, men er som regel våken før 06.30. Jeg må ut døra 06.55 for å rekke bussen. Når sønnen og samboer drar avhenger om samboer jobber tidlig. Enten reiser de samtidig som meg, eller litt senere. Jeg er på jobb rundt 07.40. Bussen tar ca 30 min. Samboeren jobber i nærheten av barnehagen, så han leverer.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 Ungene er som regel oppe mellom seks og halv syv (har fire stykker i alderen 2 til 10 år). De går ned i stua og setter på tv, klarer seg selv en stund. Jeg går i dusjen ca kvart over seks/halv syv og er nede på kjøkkenet senest 7. Da har som regel mannen smurt frokost til alle sammen mens jeg stelte meg. Alle sammen samles rundt bordet til frokost litt over sju. Halv åtte går de to eldste på badet sammen, de bruker ca 15 min på å komme seg i klærne før de rer senger, drar fra gardiner osv på rommet sitt. Mens de eldste steller seg smører jeg matpakker og gjør ferdig sekkene til alle fire ungene. Åtte går de to eldste til skolen, mens jeg tar de to yngste på badet og steller dem. Halv ni kjører jeg til barnehagen og deretter til jobb. Har ca 3 min å kjøre til barnehagen og ca 5 min til jobb. Mannen min reiser hjemmefra mellom åtte og ni engang, steller seg innimellom slagene. Klær blir lagt frem kvelden før og morgenen går rolig og greit for seg, lite stress.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 Ungene våkner mellom halv fem og halv seks, en sjelden gang får jeg sove til seks. TRØTT! Må ut av døra senest kvart på åtte. 5 minutters kjøring til min jobb, 7 minutter videre til bhg, 5 minutter videre til mannens jobb derfra (han kjører oss alle sammen) Den første timen om morgenen er jeg/ mannen (vi bytter på å stå opp med ungene) så trøtte at alt bare er fælt. Så begynner vi langsomt å fungere, men alltid blir det sånn at vi stresser som gale mellom halv åtte og kvart på åtte.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #6 Skrevet 3. november 2011 Lillegutt står opp mellom 7 og 9 Mannfolket reiser på jobb halv 6 og jeg står opp med lillegutt Mannfolket har kvarter til jobben.. HERLIG:) Jeg å småen koser oss så mye vi kan og går turer og tuller å surrer frem til papps kommer hjem.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #7 Skrevet 3. november 2011 Guttebolla våkner mellom kl fire og fem. Jeg går da og legger meg inn hos han. Der koser vi oss sammen til sju- halv åtte tiden. Står så opp etter endel masing fra guttebolla.. (Jeg er trøøøtt om morgenen).. Vi tusler ned og jeg steller han og meg selv litt om hverandre... Forlater huset litt over åtte. Guttebolla spiser i bhg. Jeg dusjer alltid om kvelden.. Har ikke tid om morgenen... Bruker 20 min. på å kjøre til jobb.. Har fleksitid. Kommer på jobb mellom halv ni og ni, og så er det mannen som henter i bhg.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #8 Skrevet 3. november 2011 Her våkner de i 06tiden...grrrrr... Klokka ringer 07.. De kommer alltid inn til meg, og ser på barne-tv i senga fram til klokka ringer. Kl 07 vekker jeg skolebarnet som da går i dusjen mens vi andre rigger oss til i stua/kjøkkenet. Når eldste er ferdig dusja kommer hun ut og da spiser de frokost mens jeg styrer med matpakka hennes (de andre får all mat i barnehagen.. hurra..), evnt tar jeg meg en dusj. Babyen sovner som regel oppi alt dette. Eldste går til skolen kl 08, da går jeg på badet med de 2 mellomste. Når de er ferdig der, vekker jeg babyen, kler på henne og leverer i barnehagen, da er kl ca 09. Har 5 min å kjøre dit. Når vi kommer hjem setter minsten og jeg oss ned og spiser frokost.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #9 Skrevet 3. november 2011 -Mannen står opp kl 6 og drar rett på jobb -Jeg og ungene (2 stk, en 2 åring og en baby) står opp mellom 7 og 8 -Jeg er i permisjon, så vi har det ikke travelt, men pleier å gå hjemmefra kl 9.30 -500 meter å gå til bhg, bruker 20 min :-) (gutten får gå selv og det tar tid)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #10 Skrevet 3. november 2011 Jobbdag: Jeg står opp 06.15. Tar en kjapp dusj, kler meg. Våkner barnet 06.30. Tar han med på kjøkkenet, og gir han en flaske velling. Steller meg-Enkel sminke og hår. Skifter tøy og bleie på minstemann. Får han til å vekke pappaen mens jeg pusser tennene og samler sammen alt av ting vi skal ha med. Veske, matbokser, barnehagesekk, utetøy. 07.00 så kler vi oss. Og løper ut døren. er i barnehagen 07.10isj. Har et stramt tidskjema da. jeg spiser ikke frokost, og han spiser frokost i barnehagen. Har 10min kjøretur til barnehagen, og 20min fra barnehagen til jobb. Er på helt mottsatt side av hverandre. Der vi bor er liksom i midten. Må ut døren senest 7, burde vært ute 06.50, for å ikke stresse fælt til jobb. Fri evt senvakt. Vi står opp 07.40tiden. Har kanskje slumret en god stund først. spiser en lang og god frokost først, så kler vi oss. Jeg litt enkelt. Så leker vi litt, koser oss, før vi drar til barnehagen i 9tiden. Han må være i barnehagen før 9 pga kjernetiden.
Monajenten Skrevet 3. november 2011 #11 Skrevet 3. november 2011 Ungene våkner 06.30 - 07.00. Jeg våkner 06.15. Vi går ut døren 07.25. Barnehagen ligger 3 min unna, største går 5 min til skolen derfra. Jeg tar bussen 07.39 og er på jobb til 08.00. Hehe:-)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #12 Skrevet 3. november 2011 Veslemor våkner 06.30 og står da opp og skifter på henne og gjør henne klar for dagen. Så vekker vi storebror kl 06.50. Ca kl 07.20 spiser vi frokost sammen. Klokken 08.00 kler junior på deg og går til skolen. Resten av morgenen koser Vesla og mor seg med oppvask og husrydding
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #13 Skrevet 3. november 2011 Jeg legger merke til at det ikke er noen som starter på jobb kl 7? Skulle jeg jobbet tidligvakter og levert 5 barn før kl 7, så måtte vi startet dagene kl 5. Er heldigvis i permisjon, og pappaen leverer de fire eldste i bhg/skole om morgenen. Jeg finner fram klær til barna kvelden i forveien, så tar han seg av det praktiske om morgenen. Heldige meg :-))
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #14 Skrevet 3. november 2011 yngste våkner ca 06.30, den eldste når jeg vekker han (2 og 4 år) 2 åringen vekker oss Vi er ute av døre mellom 0745 - 08.30 Det tar 10 min med bil til bhg/jobben!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #15 Skrevet 3. november 2011 Ved 7.30-vakt: Gutten våkner litt over seks, senest halv sju, og skulle mirakelet skje at han sover lengre, blir han vekket av meg litt over halv sju ;-) Klokka mi står på ringing halv sju, men jeg vekkes som regel av guttungen litt før. Vi går ned i bilen senest 07.05, barnehagen åpner 7.15 og jeg må være der da så jeg rekker jobben 7.30 (som heldigvis er i samme gate ellers hadde jeg aldri rukket det, spesielt ikke siden vi må skifte klær også først). Ved senere vakter tilpasser vi det etter det, men våkner like tidlig uansett. Vi har ca fem minutters kjøring til bhg/jobb.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #16 Skrevet 4. november 2011 guttungen våkner ca kl 06. da står vi voksne opp også da er det tegnefilm og en flaske melk. jeg å mannen dusjer på skift. den som skal levere lager matpakke, pakker bhg sekk osv om jeg ikke leverer går jeg ut av huset 0645. begynner kl7. har 10 min til jobb med bil. leverer jeg så går vi 0720. barnehagen åpner 0730. har 10 min å gå dit. vi er nå inne i en super periode med søvn. tidligere våkna bølla rundt 0500 hver morgen men nå sover han til 06. kan glimte til å sove til 0630 en gang i mellom også.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #17 Skrevet 4. november 2011 Når jeg har tidligvakt er det sånn: Mannen står opp i 6 tida og reiser på jonn omtrent med en gang.. Resten opp 6.45. Ungene på badet, de steller seg selv med litt hjelp samtidig som jeg steller meg selv. Jeg legger oppi nister (pakker sekker og smører nister dagen før) på meg jakker og sko og ut av døra kl 7,45 15 minutters kjøretid på jobb/bhg/skole Leverer de to minste i barnehage, kjører edste på skolen, og er på jobb ca 8,15. De morgenene er ganske stress, men det pleier gå bra! Når jeg har senvakt leverer jeg i barnehagen litt senere, og eldste tar buss til skolen! Da har vi god tid
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #18 Skrevet 4. november 2011 Minsten våkner og vil ha pupp i 5-tida. Pappaen står opp, og tar med seg mellomste på badet, ca 06.45. Hun er stort sett våken da uansett. Jeg står opp ca 07.20, og vekker da eldste, som går på badet. Deretter går pappan på jobb, mens de to eldste og jeg spiser frokost. Så går eldste til skolen ca 08.15, før jeg steller og ammer minsten, og så setter de to minste i bilen for å kjøre mellomste i barnehagen ca 09.00. * Barna våkner fra ca 06.45 * Vi våkner 06.45 og 07.20 * Pappaen går ca 07.20, eldste barnet går ca 08.15 og vi andré går ca 09.00. * Vi bør 300 meter fra skolen, ca 1 km fra hans jobb, ca 2 km fra bhg. Og ca 3 km fra min jobb. (Men jeg er hjemme i perm med minsten nå da..) Gruer meg en smuuule til permisjonen er ferdig, og ALLE skal være kledd, spist, ute av døra innen 07.00 og levert innen ca 07.15...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #19 Skrevet 4. november 2011 Datteren min står opp halv åtte, kler på seg og vekker meg. Kjører henne til skolen hvis det er ruskevær, ellers sykler hun, kjører jeg drar vi ti på halv ni, sykler hun drar hun kvart over åtte. Deretter kan jeg slappe av, ta meg en dusj, bim'e litt og spise frokost. Har fem minutter å kjøre til jobben, om samboeren min er hjemme kjører han meg ti på ti, hvis ikke kjører jeg selv til samme tidspunkt. Eller hvis jeg føler meg sprek og været er bra, så går jeg klokken halv ti! Men som regel trenger jeg bilen etter jobb, da jeg må i nattsafen med penger, så det er lettest å kjøre!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #20 Skrevet 4. november 2011 Både jeg og datteren min våkner ca. 06.00. Drar da opp og spiser med en gang. Ca. 06.45 går vi ned og fikser oss. Innen 07.30 er vi som regel klar og haster oss ut av døra for å komme tidsnok til barnehage. Tar buss dit, og leverer jenta i bhg, så går jeg til jobb (jobber rett ved bhg). Jenta mi er 18 mnd.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #21 Skrevet 4. november 2011 Til vanlig Jeg har kl. på 5.55. Står opp, vekker barn og mann. Går på badet og steller meg. Lager matpakker til alle. Må ut på gangen flere ganger og mase på mannen. Han skal sørge for at barna er med ned, og kle minsten + gi medisiner. Er barna kjappe rekker de litt barnetv. Sender mannen avgårde ca 6.35. Barna og jeg kler oss ca 6.45. Vi har 2 min til bhg, 5 min til sfo/skole og 20-25 min derfra til jobb. Nå er jeg sykemeldt så da har jeg kl. på 6.10 for å jage mannen opp og ut. Han må stå opp senest 6.20 for å nå jobben. Står som regel opp ca 6.45.. Jeg sløver til litt over kl.7. Vekker barna. Vi går på badet sammen. Barna ser på tv mens jeg lager mat. Storesøster spiser frokost. Vi sitter i sofaen i 10-15 min og ser barnetv. Kjører storesøster til skolebussen og lillebror i bhg. Kjører hjem igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå