Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Jeg har ei søster.. Hun sliter med å konsenterer seg i timene, får ofte tilsnakk, og må ha strenge beskjeder og rutiner. Hun må virkelig ha inn med teskje hva hun skal gjøre.. Siden hun er så usikker, og redd for å gjøre feil. Hun får ofte anmerkninger pga urolighet, og at hun ikke gjør noe. Hun blir ofte kastet ut av gymmen pga rastløshet osv osv... Kan det være noe diagnoser eller er det rett og slett bare slik en tenåring er? Hun sliter allerede med angst.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 Har tenkt på det, men er noe som ikke helt stemmer.. Det gjelder bare da hun er på skolen...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 kansje hun blir mobbet? Dette burde ere tatt opp mes dkolen hvis det kun er der hun er sånn..
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 Ville gjettet på mobbing/ plaging.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #6 Skrevet 3. november 2011 Men hvordan er et egentlig mulig å bli kastet ut av gymtimene for rastløshet..?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #7 Skrevet 3. november 2011 Dårlig hørsel? Minte meg litt om meg selv, slet innimellom med å få med meg hva lærerene sa og ble dermed Veldig ukonsentrert.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #8 Skrevet 3. november 2011 Hun ble mobba fra 1 til 9 klasse, men ikke etter det. Nå trives hun med folka der, og er venner med de fleste. Hun ble kasta ut sist gymtime, hadde vel muligens gjort ting hun ikke skulle, eller muligens var for urolig og skapte kaos, jeg vet ikke.. Men hun ble ihvertfall sendt ut.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #9 Skrevet 3. november 2011 Kan det være at hun har tatt på seg en rolle som "uromomentet", for å prøve å skaffe status på den måten? Å være den "tøffe" som får positiv oppmerksomhet fra medelevene - fordi hun har så dårlig selvtillit at hun føler at det er eneste måten å bli godtatt på? Når en lærer kaster ut et barn fra gymtimen.. da er det ikke bare rastløshet, tenker jeg. Hilsen annen lærer på u.trinnet.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #11 Skrevet 3. november 2011 Hmm, kan være mulig det. Men hvilke andre grunner kan det være at en blir kasta ut av gymtimen?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #12 Skrevet 3. november 2011 Hadde jeg kasta ut noen, hadde det vært pga av følgende grunner. - Frekk og stor i kjeften mot lærer eller medelev. - Ikke adlyder - selv etter advarsler. - Fysisk vold mot lærer eller elev. Thats it. Du har det kun fra en kilde, må du huske. Den kilden kommer nok til å pynte på ting, slik hun setter seg i et litt bedre lys enn hun kanskje fortjener;)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #13 Skrevet 3. november 2011 - glemte hærverk. Det burde også være grunn nok. Ikke rastløsthet.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #14 Skrevet 3. november 2011 Men skulle ikke læreren ha sagt ifra til foreldre om det var vold? Får vel anmerkning og møter etterhvert for det andre også, men..
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #15 Skrevet 3. november 2011 Hvis hun er over 18 skal ikke foreldrene ha noen beskjeder. Da er hun voksen.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #16 Skrevet 3. november 2011 Hadde en elev utøvd vold på skolen, hadde foreldrene fått beskjed med en gang. Eleven hadde fort kommet til å bli utvist også, så det tviler jeg på at det er. Å være frekk i kjeften i en time, er såpass vanlig nå, dessverre, at man ikke ringer foreldrene rett etterpå, men heller gir anmerkning - og advarsel om at de blir ringt neste gang, om det fortsetter. Jeg vil anta at det er det som har skjedd her. Hilsen læreren. (som har et par elever som ligner litt på søsteren din)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #17 Skrevet 3. november 2011 Jeg tenker ADHD. Jeg har gutt med ADHD, og har ADHD selv. Dette var første tanken min da jeg leste ditt innlegg. Jenter har det helt annerledes enn gutter, bare til info. Du kan lese deg grønn på ADHD, men det er om gutter. Du må lete mer for å finne det om jenter og ADHD. At hun er helt annerledes hjemme, har ikke så mye å si egentlig.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #18 Skrevet 3. november 2011 Hun er under 18.. Hmm... får lese litt om adhd og jenter da. Frekk i kjeften kan fort hende.. Hun ble sendt ut av skolensområde på starten av skuleåret da hun nektet og åpne en bok og sendte et par fine gloser siden de ba henne ta opp boka..
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #19 Skrevet 3. november 2011 Må det "feile" henne noe? Kan hende hun er en helt normal tenåring med hormoner som løper løspk og ingen tanker som går i rett linje. Vi er så kjappe i dagens samfunn til å gi diagnoser istede for å huske hvordan det var å være tenåring. Hun bare er sånn tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #20 Skrevet 3. november 2011 Godt poeng 23:32. Det kan også hende hun beskytter seg mot mobbing ved å være tøff i kjeften...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #21 Skrevet 3. november 2011 det må ikke være noe som feiler henne nei.. men jeg ser på de andre at det er ikke slik de er. Hun er den som skiller seg ut på den måten..
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #22 Skrevet 3. november 2011 Hvis hun har blitt mobbet før kan det være mye sinne der fra før. Også blir det værre pga puberteten. Og det er du som føler hun er den som skiller seg ut, kan hende en mor til en annen føler at hennes "person" er den som skiller seg ut. sinne og usikkerhet pluss hormoner.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #24 Skrevet 5. november 2011 hun høres litt ut som lillebroren min. han har ADD. det er ADHD uten hyperaktiviteten. han sliter med det samme på skolen men ikke hjemme for der er det færre enn i et klasserom og derfor lettere å konsentrere seg;)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #25 Skrevet 5. november 2011 04:59 her igjen. lillebror er også veldig følsom for kritikk og det å gjøre noe feil;-) ADD ADD er forkortelse for attention deficit disorder. Som vil si konsentrasjons/oppmerksomhets problemer. Tegn på ADD Uoppmerksomme Sky Umodne sosialt Snakker med lav stemme Motorisk rolig Oftere lærevansker Glemsomme Rotete/vimsete Lite effektive Følsomme for kritikk Initiativløs "Lat" ADD minner gjerne om adhd hos jenter. ADD blir ofte betegnet som adhd uten hyperaktivitet, det er til en vis grad rett men man kan ikke sammenligne en med ADD og en med adhd. Adhd gutten er mer frampå og vil vise hva han kan mens ADD gutten er mer sjenert og trekker seg unna. Husk ingen personer er like og ingen har alle symptomer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå