Gå til innhold

Barnemark? Noen med råd/erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 åringen klør i rompa.

Jeg sjekker og sjekker for mark, og ser ingenting. Nå har jeg sett etter med lommelykt etter at han la seg, fordi marken skal komme frem da. Men ser ingenting.

Skal jeg kjøre en markkur på hele familien? Noen med erfaringer eller råd? Er det noen andre måter å sjekke dette ut på?

Leste at man kunne ta med tapeprøve til legen, men den er negativ i 50 % av de positive tilfellene, og må gjentas opptill 3 ganger....

Ta en kur for å være sikker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når barna mine klør i baken - og da mener jeg at de virkelig klør - da tar hele familien en markkur ja. Er jo bare to piller. Gidder ikke bruke tid på å lete etter mark i en rompe med en lommelykt.

Husk å vaske sengetøy!

Skrevet

Tabelettene smaker banan, og ungene gumler dem i seg.

Vi bruker det ikke i tide og utide, men har brukt det tre ganger, men mark har vi bare sett to av dem. Men når den kløen kommer er det behandling, helt uproblematisk.

De har også mixtur, om du ikke får poden til å ta tabelettene. Det er veldig vondt for dem med den kløen, eller kan være veldig vondt.

Det er ikke noe svært farlig stoff i vermox, så jeg er ikke så veldig skeptisk til å ta en slik kur.

Skrevet

Er dette smittsomt etter at man får behandling ?

Skrevet

Marken dør ganske fort, så ikke smittsomt etter behandling. Men man kan gå med smitte i lang tid uten å merke det. Så selv om det bare er et barn som klør så må hele familien ta kuren.

Men du kan levere som normalt i barnehage.

Skrevet

Tusen takk for gode svar.

Da blir det innkjøp av tabletter i morgen og kokvask av sengetøy:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...