Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Jeg vasket babyen min (4,5 mnd) bare med vann på kroppen og baby sampoo i håret etter baby svømmingen idag. Det er sånn vi dusjer henne hjemme og, bare i rent vann. Jeg så at de andre vasket ungen med såpe på kroppen. Burde jeg bruke noe annet enn bare vann etter basseng?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Ville brukt babyolje for å være sikker på å få av klor fra badevannet. Men ALDRI såpe.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 Tro det eller ei, men nå anbefales det å heller velge såpe når man skal vaske babyen om man må ha noe. En mild uten parfyme. Olje tetter porene, gjør huden mer avhengig av å få tilført fuktighet utenfra, den får huden til å trekke til seg smuss som kan irritere og med tette porer er det vanskeligere for babyen å regulere temperaturen. Olje bør kun brukes en og annen gang om babyen har tørr hud. Det beste for at huden ikke skal ta til seg klor og lukten fra den er å være renest mulig før en bader. "Hvorfor lukter det klor av meg ?: Hvorfor lukter det klor, når en bader i klorvann? Jeg vasker meg jo alltid grundig etterpå. Dette er et spørsmål mange stiller seg i forhold til hvordan det oppleves å bade i klortilsatt vann. Det er fullt mulig å begrense lukten - eller fjerne problemet helt. Men det er opp til deg selv, og oppskriften er enkel. Hvis du vasker kroppen og håret godt og skyller ut all såpen, før du går i bassenget, er mye gjort. Enkelt, ikke sant? Hvorfor? Klor angriper bakterier og såperester, og på en ren kropp er det lite å angripe. En ren kropp får færre og svakere angrep. Klorlukt setter seg ikke på kroppen og i håret, dermed blir du også renere når du forlater bassenget. Etter at du har vært i bassenget, er det viktig å skylle seg godt før du bruker såpe igjen. Såpe på klorvann vil skape klorlukt. Du kan gjerne sløyfe såpen helt.Følger du denne enkle oppskriften, vil du ikke lukte klor når du har vært i bassenget hos oss."
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 Svømmin med to m-er selvfølgelig. Lukter ikke klor av babyen, lurte bare på om dere ville brukt annet enn vann etter bassenget. Bør jeg dusje henne en gang til hjemme nå der jeg vasker med vann og babylune?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 Virker huden til babyen irritert, rød eller har utslett etter badingen da? Hvis ikke, og det ikke lukter klor, hun ikke klør og alt ser ut til å være bra, så gjør du kanskje ikke noe feil da?! ,,,det enkle er ofte det beste, er det ikke det de sier.. ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå