Gå til innhold

Forberede seg mentalt på å skulle slanke seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å gjøre det så kort som mulig: Jeg er 170 høy, veier i dag 99 kg (er gravid, så veide 90 kg før jeg ble gravid) og er 23 år gammel.

Jeg har en herlig samboer og et nyderlig barn fra før av, + at vi får et barn til neste år.

Saken er da den, jeg har vært overvektig siden jeg var tenåring, har spist hva jeg vil, når jeg vil og i store mengder, vært lat og skulket gym på videregånde (deltok akurat nok til å bestå faget)

Sier seg selv, jeg sitter stortsett på rumpa og gumler i med dritt mat i store mengder, men klarer ikke innrøme at jeg er lat, feit og giddasløs.

Nå er jeg som sagt gravid med nr 2, og har startet å tenke på det, hvordan i huleste skal jeg klare å følge opp to små barn når jeg er overvektig og lat? Ungen vi har fra før av har så vidt startet å krabbe, og jeg blir tungpustet bare av å skulle følge etter h*n nå! Må si jeg er overrasket over at jeg har et bra blodtrykk ol på kontroller, for jeg føler virkerlig at helsa er på bærtur.

Siden jeg er graivd, så kan jeg jo ikke slanke meg nå, men prøver å holde meg til sun kost hele uka og tillater meg selv noe potetgull og en liten sjokolade på lørdager, prøver å holde meg mer aktiv, gå turer med vogn osv, prøver rett og slett å passe meg for å gå opp for mye i vekt, men 9 kg er en del når jeg er overvektig fra før av.

Det jeg lurer på da, er om jeg kan starte å planlegge litt nå, gjøre meg mentalt forberedt på å skulle slanke meg når ungen er født? Kan jeg for eksempel ta det opp med lege/jordmor? Få ordnet en plan jeg kan følge etter fødselen? Eller om det er noen måte å motivere meg selv til å trene og spise mindre/sunnere når jeg har fødet.. Prøver jo som sagt å gjøre dette nå, men er tungt å gå gravid med ekstra kg og minimalt av muskler (er stortsett bare fett på kroppen min)

Eller må jeg rett og slett avvente til jeg har født? Vet jo at man ikke skal slanke seg aktivt når man ammer, så vil jo ikke gjøre det så klart,vil ungene mine det beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...