Gå til innhold

Overtidskontroller og andre kontroller..MÅ legen ta undersøkelse i underlivet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil IKKE"vise" meg der nede til han da vi har et svært godt og personligforhold... Æsj, aldri skal jeg dra av buksa der!!

Så må han det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det fastlegen din du mener? Du skal vel ikke på overtidskontroll hos han? Det er jo på sykehuset de gjør det eller?

Og det er vel også kommet fram at det ikke er nødvendig å ta noe gu mens man er gravid... hverken hos lege eller jordmor.. Er det noe galt så drar man til gynekologisk avdeling på sykehuset..eller føden...

Men nei..du må ikke vise underlivet ditt til fastlegen din om du ikke vil... Men jeg vil anbefale deg å bytte lege om du kan..er jo praktisk å kunne ta vanlig gutimer osv til legen din..og slippe å dra til en annen gynekolog...

Du bestemmer over deg selv!

Skrevet

Overtidskontroll er sjekk av livmoren ja. For å se hvor moden han er så må han nok se der ja.

Men...noen leger har to overtidskontroller da, og gjør ikke så mye på første kontroll.

Skrevet

Ha,ha,ha...mener hvor moden livmoren er. Ikke hvor moden legen er:)

15:28

Skrevet

Hehe... min lege overrumplet meg på første svangerskapskontroll, da hun ville sjekke størrelsen på livmoren. Det var fordi vi var usikre på hvor langt graviditeten var kommet.

Men det er igrunnen ikke noen tvang... hvis legen ber deg om å ta av deg klærne på underkroppen, kan du si at du heller vil gå til gynekolog eller en kvinnelig jordmor.

Skrevet

Hvorfor skal legen sjekke dette anonym 15.28?? Jeg bor i trondheim og overtidskontrollen foregår på sykehuset..på føden! Hverken lege eller jordmor tok noe sjekk på meg når jeg gikk langt på overtid sist...bor i Trondheim...

Det er bare tull at legen MÅ se i underlivet hennes... Dette kan hun fint motsette seg.

Skrevet

HAHAHA Fniser legen når du tar av deg buksa så er han ikke moden og du må komme tilbake neste uke :P

synes jeg ser det!! LOL

Skrevet

Takk 15:33!!;-)

Da satser jeg på at dette blir gjort på SUS!:)

Ikke lett å være førstegangs.. Mye å lure på.

HI

Skrevet

Nei, det er akkurat som et eple: Er legen lysegrønn er han ikke moden, men er han myk og rød i kinnene er han klar til å plukkes :-)

Skrevet

På de vanlige kontrollene er det ingen underlivssjekk.

Overtidskontroller skal skje på sykehuset og da er det en lege der som foretar underlivsundersøkelse.

Skrevet

Du kan jo alltid håpe på at fødselen starter i dagene før overtidskontrollen, så vil du slippe akkurat den kontrollen. Men selvsagt, på sykehuset er de ikke sjenerte for å sjekke åpningen.

Skrevet

Overtidskontroller henviser legen deg til på sykehuset, ja.

Men det er vel ikke uvanlig at det er legen sin som sjekker underlivet ditt på kontrollen du skal til etter fødselen, så der må du kanskje selv ordne time til en gynekolog eller noe?! Synes det er greit å ha en lege jeg ikke har et så personlig forhold til jeg, gitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...