Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Alltid trøtt om morgenen og alltid våken om kvelden. Kroppen er så glad når jeg kan legge meg veldig sent og sove på formiddagen. Har hatt 8-4 jobb lenge, så jeg står jo opp osv. Men det er hele tiden motarbeiding av det kroppen min vil:-(
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Ja, og det er helt forferdelig. Jeg liker å stå opp tidlig, for det føles mye bedre enn å sove til klokken til (rent samvittighetsmessig, for jeg føler meg slapp hvis jeg alltid starter dagen klokken 10 f.eks.), men kroppen min tåler det ikke så bra. Er slapp og sliten i flere timer frem til jeg våkner opp og da går det fint. Hvis jeg slapper av i sofaen i sekstiden er jeg garantert til å sovne, men når kvelden kommer skyr jeg sengen...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 Her og. Jeg kan gå rundt som en zombie hele dagen og sverge at jeg skal i seng kl 21. Kl 00.30 overtaler mannen meg til å komme å legge meg sammen med han... :-p Det er som om jeg begynner å fungere en gang etter kl 19. Uansett hvor godt jeg har sovet natta før eller hva jeg har gjort på dagen. Favorittuka mi er når jeg har siste uka før eksamen for da har sambo 100% hus/barn/hundeansvar. Da legger jeg meg kl 7 om mårran, og står opp til middag. Og skriver som en helt og er helt rå på pugging. Da sitter alt jeg foretar meg =) Så jeg har faktisk vurdert å gå bare natt når jeg er ferdig, tydeligvis da hjernen min funker best =)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 Drikker dere kaffe te eller cola i noen variant om kvelden? Det kan lett gi eller i hvertfal forsterke de problemene dere skriver om. Spessielt det å være trøtt frem til litt ut på kvelden og så våkne til er typiske symptomer på kofeinavhengihet. Forsøk en uke helt uten kaffe, te eller colaproduukter og se om det kan hjelpe. Battery ol er selvfølgelig i samme kategori, og for noen har jeg hørt at synderen kan være sjokolade.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 Hva? En uke uten kaffe??? Drapsforsøk, kalles sånt........ ;-)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #6 Skrevet 3. november 2011 Jeg er også et B-menneske og må helt ærlig si at jeg ønsker meg nattejobb Jeg funker best om natta. I natt tvang jeg meg selv til å sove klokka 4, var ikke så veldig våken da jeg sto opp klokka 7. Nå vil jeg sove, men kan jo ikke det... klokka 23 derimot, da er jeg lys våken :/
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #7 Skrevet 3. november 2011 Jeg var det før, men har nok blitt "voksen", syns det er deilig å legge meg sånn passe tidlig(mellom 11 og 12 om kvelden) og komme meg opp litt tidligere på morgenen(8-9), istedet for å sove bort halve dagen!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #8 Skrevet 3. november 2011 Etter 7år i div. turnusjobbing er min indre klokke ødelagt,tror jeg... Er aldri så opplagt som på natten ifra 22-05 ca. Og nå som jeg går hjemme om dagen, må jeg virkelig passe meg for ikke å snu døgnet :/ Er skjeldent trøtt før 01 iallefall.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #9 Skrevet 3. november 2011 Litt tidligere? Mellom 8 og 9? DET trodde jeg faktisk var vanlig B-menneske stå-opp-tid! Tidlig er kl 06 og tidligere.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #10 Skrevet 3. november 2011 Samme her. Opp med unger 6.30 hver morgen, men får kroppen lov å bestemme så snur den om så fort den får anledning. Alltid vært B-menneske, siden jeg var baby! Fungerer best på senkvelden og natta fram til kl 4-5. Bare så effektiv og kreativ! Skikkelig dårlig match med resten av familien og samfunnet generelt Godt det er flere av oss i hvert fall...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #11 Skrevet 3. november 2011 15:11 her. Jeg drikker kun kaffe de to gangen i året jeg er på nachpiel og drikker kaffekark ;-) Og cola og battery og slikt liker jeg ikke. Drikker vann, spiser sunt, er i god form. Men som en nevner lengre ned her, jeg trur mange år i turnus har rota til en klokke som i utgangspunktet nok var noe sen. Jeg arbeidet tidligere i ambulanse og mistet da det jeg hadde av døgnryte. Men det er 4 år siden, så i 4 år har jeg stått opp 07:15 hver ukedag. Men det er kun fordi jeg må.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #12 Skrevet 3. november 2011 Så godt å høre at det er flere. Jeg har alltid vært sånn. Ser at datteren min også er litt av samme slaget. Alltid en kamp å legge henne og å få henne opp om morgenen. PS, har ingenting med å være voksen og ikke sove bort dagen. Jeg er voksen og liker ikke å sove bort dagen, men jeg er allikevel trøtt eller våken på feil tid av døgnet. Kaffe eller ikke:-S HI
Hufsla Skrevet 3. november 2011 #13 Skrevet 3. november 2011 slik er jeg også! Eneste måte å motivere kroppen min til å stå opp er tanken på at jeg kan legge meg tidlig. Men når kvelden kommer er jeg selvsagt ganske opplagt igjen. Nå legger jeg meg likevel ikke så sent, mellom 22 og 23.30, men like trøtt. har også opplevd å legge meg samtidig med barna, uten at det gjorde det lettere å stå opp :-(
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #14 Skrevet 3. november 2011 Dette er jo snakk om i helgene da(og jeg skrev litt tidligere, for tidlig for meg er 07 og enda tidligere), i ukedagene står jeg opp 7, selv om jeg egentlig kan sove til 8.. Har ikke små barn som vekker meg tidlig.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #15 Skrevet 3. november 2011 Mitt motto er: hater å legge seg, men ELSKER å sove! Passer tydeligvis flere av oss her inne
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #16 Skrevet 3. november 2011 Jeg mente da ikke at folk som er B-mennesker ikke er voksne, bare at jeg på en eller annen måte har vokst av meg det å være B-menneske(oppe til 3-4 om natta og sove til 12). I år sto jeg opp klokken ni og tidligere hele ferien til og med, fordi det var så godt å få seg et par timer helt alene, før resten av huset kom seg på føttene(jepp, bor sammen med B-mennesker!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå