Gå til innhold

Barnet mitt bitt i barnehagen av et annet barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ringte nå. Bitt på kinnet, gått gjennom og blødd litt. Har fulgt vaksinasjonsprogrammet. Bør jeg ringe lege, eller bare rense og holde øye med såret og barnet med tanke på evt infeksjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger mest sannsynlig en stivkrampesprøyte!

Skrevet

Ring lege så får du veiledning, noen leger vil gi antibiotika forebyggende - andre ikke.. Jeg var hos min lege da småtten ble bitt i ryggen så det gikk hull på huden - han fikk 3 dagers antibiotika kur forebyggende..

Skrevet

Barnet bør få stivkrampesprøyte.

Det fins ikke noe mer bakteriebefengt enn menneskespytt og ved bitt som perforerer huden så burde man ta stivkrampesprøyte.

Menneskebitt kan være mer "farlig" enn bitt fra både hund og katt.

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

i fikk beskjed om at man alltid skal ringe lege når det har gått hul. Man skal vel alltid begynne på en slags antibiotikakur, salve eller piller når det er hull.

Sønnen vår har blitt bitt 3 ganger (hehe). den ene gangen var de i barnehagen så usikre at de ville jeg skulle avgjøre det selv. Fikk beskjed av legen at det alltid er lurt å kontakte senteret når en er usikker.

Ring legen du :)

Skrevet

Anonym 14:08, stivkrampesprøyta er med i vaksinasjonsprogrammet så ikke noe behov for å stersse med det så lenge barnet har fulgt programmet..

Skrevet

Samme skjedde med min 2 åring for noen måneder siden. Vi følger også vaksinasjonsprogrammet, og fikk beskjed av lege om at vi ikke trengte å komme inn, og at de vaksinene hun alt har fått beskyttet nok.

Skrevet

Det kommer jo ann på hvor gammelt barnet er hvor mange vaksiner det har fått til nå. Det greieste er å ringe legevakta og spørre. Da får du skikkelig svar.

Skrevet

min gutt ble bitt når han var 1,5 år i barnehage av en annen gutt.. trengte ikke stivkrampesprøyte, men måtte ha pencillin kur..

Skrevet

Hi skriver jo at barnet har fulgt vaksinasjonsprogrammet, og stivkrampevaksina varer i 10 så med mindre HI har et svært unormalt barn som trenger å være i barnehagen i en alder av over 10 år så er det neppe et problem.. Lov å bruke hue vettu....

Skrevet

Hi her. Var på legevakta. Skulle se an såret. Var gått et lite hull, ikke mye. Stivkrampe trengte de ikke hvis vaksinasjonsprogrammet følges sa de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...