Gå til innhold

barnas konto...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye penger har deres barn på konto og hvor gammel er hun/han?

her har jenta på 1,5 år 12.000 :) prøver å spare litt i ny og ned:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 2 år og har ett par hundre kroner.

Jeg velger å heller betale ned ekstra på huslånet. Det er en langt bedre investering for henne enn en sparkonto med noen tusen på.

Skrevet

Snart 2 år og i overkant av 33.000,-

Setter inn barnetrygda (ja, jeg er en av dem som egentlig ikke "trenger" barnetrygd...) i tillegg til div. gaver som gutten har fått.

Skrevet

6,5 år - i overkant av 150,000

2 år - i overkant av 30,000

Baby - 3000.

Sparer mye.

Skrevet

eldsten på 5år, 10 000 på sparekonto, 32 000 i fond

minsten på 8 mnd 5000 på sparekonto, 8000 på fond

jeg som sparer i sparekonto, bestefaren som sparer i fond :D

Skrevet

Hun er straks 1 år og har litt over 5000 kr på konto. Dette er kun dåpspenger, så får hun sikkert litt til bursdagen. Jeg har ikke fast sparing på hun enda, da jeg ikke har veldig god råd og prioriterer pengene mine annerledes enda ;)

Skrevet

De er snart 5 og 3 år. Har ca. 1800 kr hver. Pengene kommer fra småpengene på sparegrisene. Vi driver ikke å sparer i noe så lite lønnsomt som et barns høyrentekonto.

Skrevet

kun rundt 6000-7000 i fond som var dåp og bursdagsgaver.

Sparer ikke noe til ham selv ettersom det ikke er lønnsomt senere i ungdomsårene (lånekassen,formueskatt etc) i tillegg til at renten er ikke er noe særlig, men sparer i mitt eget navn og da skal han få penger når han trenger det ;)

Skrevet

glemte å skrive at han er 1år

Skrevet

Straks to år og har ca 35 000. Barnetrygden blir automatisk overført til kontoen hennes, i tillegg har vi satt inn dåpspengene og bursdagspenger osv der.

Vi skal kjøpe hus en gang i nærmeste fremtid, og jeg vurderer å bruke barnetrygdpengene hennes som egenkapital, for det er strengt talt bedre enn at pengene bare står på kontoen hennes. Ikke gode renter der, nei.

Men pengene som hun har fått, de er bare hennes!

Skrevet

De er snart 5 og 6, og har rundt 35 000,- hver. Vi sparer et lite beløp hver mnd, resten er dåpsgaver ol.

Skrevet

Han er 9 år.

Han har 5000 i ett pengemarkedsfond med høy avkastning som vi kan ta av når det er + til ting han ønsker seg. Står i mitt navn. setter inn 500 kr av barnepensjonen i mnd her.

Han har også 35.000 på langtidssparing i fond (opprinnelig 30.000) som han arvet fra oldemoren. Hun ønsket å gi ham oppkjøring i gave for han er så opptatt av biler. Står også i mitt navn. Setter inn 1000 kr av barnepensjonen i mnd.

Han har 400.000 på høyrentekonto som overformynderiet administrerer. Dette er farsarv. Dette står i hans navn men jeg skattes av det. Og det er ikke så kjekt, så skal forsøke å finne ut om det er noen mulighet for å bruke renteoverskuddet til å dekke skatten.

Skrevet

Her var flere småbarn som hadde mye penger - så flinke dere er! Vi har nettopp fått vårt første barn, og har opprettet en sparekonto til ham i mitt navn. Den setter vi innpå 250 kr i måneden, og tenker å spare dåps-, jul- og bursdagsgaver der. Denne kontoen er barnet sitt, og tanken er at vi ikke skal ta ut penger fra denne, før barnet er gammelt nok til å disponere dem selv. I tillegg har vi opprettet en konto i mitt navn hvor barnetrygden settes inn, denne kontoen er det tanken at min mann og jeg skal kunne taut penger fra dersom barnet (Evt barna ettehvert) trenger noe utstyr som er dyrt eller hjelp til å kjøpe møbler når de skal studere osv...

Skrevet

2 år - 55 000,-

6 mnd - 17 000,-

Skrevet

10 år, og har 5-6000, fra barndåp og bursdag. Hun kan ikke spare, og jeg gidder ikke å spare for henne, det er noe som må læres.. Men sparebøssa tømmes nesten før hun har lagt penger i den, så da blir det sånn.. :)

Skrevet

De er jo ikke flinke, bare litt tette i nøtta.. Hvordan skal ungene lære å spare når foreldrene sparer for dem? Hvordan skal barna lære verdien av penger når de har 100000 i fond og høyrentekontoer som bare venter på å bli oppbrukt? Tipper vi kommer til å få en hel generasjon i luksusfellen om 20-30 år..

Mye bedre å spare i fast bolig, og ha mulighet til å selge unna eller være kausjonist den dagen ungene skal ut på arbeidsmarkedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...