Gå til innhold

Grei slankekur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen små grove kjeks i løpet av dagen (max 5 stk) Litt juce og drikke, en liten middag på kveldstid.

Vurderer og prøve og få den lille middagen ned til knapt ei brødskive.

Hva synes dere? hørtes det greit ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette hørtes absolutt ikke greit ut. Du bør spise hver 3time på dagtid og få i deg ca 1000-1200 ckal i løpet av dagen.

Dette spiser jeg:

Frokost: 2 knekkebrød med magert pålegg

Lunsj: Skyr yoghurt og en grønnsak

Mellom:2 knekkebrød med magert pålegg

Middag.Spiser hva som helst men halverer posjonen og har minst 50%grønt på tallerkenen

Kvelds:1 knekkebrød

Har gått ned 6 kg på 5 uker nå. Du kommer til å ødelegge forbrenningen din ved å spise så lite.

Juice er det utrolig mye sukker i så det ville jeg styrt unna. Skal du spise frukt så spis det sammen med et måltid for da tas det lettere opp i kroppen.

Skrevet

Tenkte og spise minst mulig slik at magesekken trekker seg sammen, og sånn at kroppen tærer på det jeg har

Skrevet

Vel, det er ikke slik det fungerer. Om du spiser så lite, så vil kroppen din nesten slutte å forbrenne maten som kommer inn. Du må spise lite og ofte, og sunt for at kroppen skal gå ned i vekt på en måte som gjøre at vekten holder seg nede.

Skrevet

Det høres ut som total iditti og en sikker vei enten til en totalsprekk med vektoppgang som resultet eller til alvorlige spiseforstyrrelser.

Skrevet

hi her må jo være 14 år. Ærlig talt! Å ha så lite innsikt når det er så mye fokus på mat et helt utrolig

Skrevet

Akkurat det med å spise så ofte er en myte i forhold til forbrenningen, men det gjør det enklere å gjennomføre for mange.

Skrevet

Det vil den faktisk ikke gjøre. Det eneste du da oppnår er at kroppen blir slapp og sliten av for lite næring og mangel på viktige vitaminer, mineraler osv, i tilegg til underskudd på protein, fett og evt karbohydrater. Og med EN gang du spiser noe annet en gang i fremtiden vil kroppen klamre seg til den ekstra energikilden og ta godt vare på det lille fettreserven du oppnår. Og jeg kan si deg her og nå at et slikt kosthold kan du ikke leve et helt liv på. I en sultkatastrofe, mens man er syk, over noen dager eller uker. Men ikke som livsstil.

Velg ett av to for å gå ned i vekt (dersom du faktisk trenger det):

Spis 5-6 mindre måltider for dag, bestående av grove kornprodukter, grønnsaker, frukt, fisk, kjøtt og kylling, supplert med noe melkeprodukter. Begrens inntaket av sukker og overdrevent inntak av fett. Men husk at fett er essensiellt for feks hjernen, så kutt det aldri ut.

Eller du kan velge å spise lavkarbo, da kutter du alt av rafinert sukker, brød, pasta og potet fra kosten, og velger selv hvor mange skikkelige måltider du skal ha. Men 3-4 for dag er fint. Velg selv hvor lavkarbo du vil gå, utfra hvor mye og hvilke grønnsaker du spiser. Kan suppleres med grove ettpar knekkebrød feks for å unngå ketose.

Uansett hva du velger så er det dummeste å slutte å spise slik du planlegger.

Skrevet

Er desperat for å gå ned i vekt... legger på meg av 99% av det jeg spiser...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...