Gå til innhold

Har du en "timeplan" for deg selv som du følger hver uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på om du har en fast vaskedag, handledag, faste treningsdager osv?

Eller tar du det som det kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det orker jeg ikke, har et behov for å beholde det lille jeg har igjen av spontanitet i hverdagen. Jeg planlegger som regel hva jeg skal gjøre, i hodet mitt, men det er slettes ikke alltid at det blir slik. Tar ting som det kommer. Det eneste jeg har fast er treningsdager, følger bestemte timer, men utover det er jeg spontan.

Skrevet

ja.

her vasker jeg en -to maskiner med klær hver dag.

handler mat mandag.

godteri kjøpes hver fredag.

vi er i svømmehallen på onsdager.

vasker og gjør reint mandag, onsdag og fredag.

lørdag hjelper ejg barna og rydde på rommet dems.

Skrevet

Tja, har jo egentlig det. Men det blir ikke sure miner eller dårlig samvittighet om det ikke følges hver dag;)

Mandag- vasker helgen ut av huset mens ungene er i barnehagen:Så lager jeg en sunn middag til ungene kommer hjem. Om mandagen er de ekstra trette, så da skal de slippe å vente, og jeg slipper sutring;) også skal de bades før legging. Ingen planlagt aktivitet siden de er sliten etter en lang bhg-dag og etter helgen.

Tirsdag - jeg ordner med det som trengs/ jeg vil, f.eks maler, rydder, sorterer, vasker klær/tørker/bretter/legger på plass og da mange manskiner mens jeg først er igang. Om jeg skal trene, er dette dagen! Middag og hente ungene i bhg. Tirsdag har vi gjerne med folk hjem, eller vi stikker på besøk, på fjelltur eller noe annen aktivitet så vi ikke blir sittende inne i sofaen!

Onsdag- jeg støvsuger alle gulv og tørker støv. Om det er lenge siden tar jeg i samme sleng å vakser vinduer, oppi skuffer og skap på kjøkkenet. Tar gjerne handling så vi har frem til helgehandlingen. Ut på tur eller besøk, eller bare i hagen. Badedag = innedag, og siden det er imorgen er det greit å komme seg ut i dag:)

Torsdag- jeg styrer på med mitt i huset (har alltid et prosjekt på gang) eller jeg er på skolen denne dagen. Om ikke så trener jeg, og tar en ny rynde på vaskerommet, siden det alltid er nok klær å vaske på;) Lager middag, henter ungene, og i dag er det et nytt bad for de små. Så koser vi oss med noe ekstra etter bading mens vi ser barne-tv

Fredag - helge vasken! Da skal alle gulv vaskes i tillegg til støvsuging, støvtørking, ut med bosset + papir, pusse fingermerker på vinduer, vaske bad+do+vaskerom, skifte på senger, lufte godt ut på soverom slik at det blir ekstra deilig å legge seg. Når ungene henter handler vi på vei hjem, helge handelen som er stor. Lager en god middag og koser oss (denne blir mye senere enn middagene de andre dagene). Så er det dyrepasserne på tv, og etter det er det natti for de søte små. Så er det frem med kosen, og filmkveld evt besøk for oss store

Lørdag - lang frokost i nattpysjen, kle på oss og komme oss ut. Alltid masse å finne på. Må innom en butikk, så ungene får velge seg litt lørdagsgodt. Spiser gjerne sen middag i dag også. Ser film på ettermiddagen, og da får de snopet sitt, slik at de ikke hiver innpå rett før leggning! Er det fint vær og vi er alene, så får de snopet mens vi er ute på lekeplassen.

Søndag - frokost sammen, så rett i åpen hall! Hva vi finner på etterpå kommer ann på vær og hva som skjer. Gjerne på besøk, eller andre aktiviteter som er om søndagene. (tur, museum,rusle i byen, fjelltur, gårdsbesøk, loppemarked osv) Vel hjemme blir det skikkelig søndagsmiddag, så er det kaptein sabeltann på barnetv, før det er rett i dusjen! Etter dusjen koser vi oss med pippi på tv før det er natta!

Gud bedre dette ble langt!

Skrevet

Jeg ukehandler alltid på fredag, og prøver å unngå butikken ellers i uka. Etter jeg startet med dette, har vi spart mye penger! Jeg handlet på mandag før, og da måtte vi i butikken på fredag for å handle godterier, og da kjøpte vi inn annet også. Når jeg handler på fredag, kjøper jeg inn middager og slikt til ukedagene, så det "kjedelige" er igjen til onsdag og torsdag, så hamstrer vi igjen på fredag :)

Vasker litt hver dag, har en plan for hvordan jeg skal komme meg gjennom hele huset hver uke, uten å nivaske på fredag.

Trening har vi blitt litt slappe med, men vanligvis har vi faste dager for det også :)

Men, ingen regler uten unntak. Er jeg sliten en torsdag, venter jeg med å vaske badet til fredag... Men ukehandelen skjer alltid fredag :)

Skrevet

Hvordan ser denne vaskeplanen ut da?? Syns det var veldig smart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...