Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Okei, her er greia: Driver og fyller ut kontaktskjema til barnehagen og tenker litt på hvordan vi gjør det hvis barnehgen skulle ringe fordi noe har skjedd. Jeg jobber i vikarbyrå, altså på ulike steder hver dag (over hele fylket). Jeg bruker bilen på jobb og kommer meg derfor raskt til barnehagen (litt avhengig av hvor jeg er på jobb). Men jeg har ikke alltid mulighet til å ha telefonen på meg. For å få tak i meg må de ringe vikarbyrået, få telefonnr. til stedet jeg jobber, og ringe dit for å legge igjen beskjed. Samboer jobber 20 minutter unna barnehagen og har alltid telefonen tilgjengelig. Men han tar toget til jobb siden jeg må ha bilen. Toget går en gang i timen, og om han blir oppringt kan det hende det tar en og en halv time før han er der. Det er sikkert ikke så mange måter å gjøre det på, men noen av dere har kanskje noen smarte løsninger (bortsett fra å skaffe en bil til, som vi skal gjøre så fort vi har råd!)? Dere som jobber i barnehage har kanskje en mening om hva som er best? Tenker mest på hvis ungen blir akutt syk, har skadet seg el.l.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 her går vi begge med tlf på oss selvom sjefene våre sier at vi ikke skal. dette pga ungene. bruker ikke tlf til annet enn om barnehagen skulle ringe heller. vi har også min mor som kontakt person siden hun er arbeidsledig, bor 2 min unna barnehagen og har bil hjemme hos seg. har du en kontakt person i vikarbyrået ditt. som da også kan få tak i deg. så oppgi dem..
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 De har telefonnr til meg og til mannen min, vi har ikke oppgitt noe ønske om hvem de skal ringe først. De ringer en av oss, den som tar imot beskjed ringer evt den andre også avtaler vi hvem som skal hente barnet. Hvorfor lage mer oppstyr enn nødvendig? La de ringe mannen da, han vet jo antagelig hvordan han skal få tak i deg og når neste tog kommer, så kan han avgjøre om det er best å få tak i deg så du kan kjøre eller om han skal hive seg på neste tog selv.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 Du MÅ rett og slett bare ha telefonen på deg til enhver tid. Det er slik det er når man har barn i bhg!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 Enig med 11.53. Jobber selv i barnehage, kjenner fortvilelsen der du står med et sykt barn eller et barn som er skadet og må hjem. (Vi følger selvfølgelig til lege)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #6 Skrevet 3. november 2011 Selvfølgelig bå man ikke gå med telefon på seg til enhver tid. Det går ikke i alle jobber.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #7 Skrevet 3. november 2011 her står farmora til ungen som kontaktperson nummer 2, så får de ikke tak i meg så får de som regel tak i henne
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #8 Skrevet 3. november 2011 hvis mannen min har tlf på seg, så kan faktisk hele fabrikken eksplodere hvis den ringer... (han jobber med å lage raketter) Så tror ikke han bør ha den på. Ikke ALLE kan ha på tlf... Si at bhg kan ringe deg først, så kan de ringe mannen din hvis du ikke tar tlf den dagen.. Da er du nærmeste hvis noe skjer, men backup-løsningen (pappa) er da 20 min unna som nr to
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #9 Skrevet 3. november 2011 Men han jobber på en fast fabrikk, og dermed kan han oppgi jobbtelefonnummeret til barnehagen og få beskjed ganske raskt om det skulle være noe. I HI sitt tilfelle så må man ringe rundt til halve jordkloden om hun ikke har tlf på seg. Og da MÅ hun faktisk bare lære seg å ha den tilgjengelig.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #10 Skrevet 3. november 2011 på en fabrikk med over 1000 ansatte, så er det ikke så lett å lete opp på hvilken avd han er... De rullerer litt, så hender jeg må innom 4-5 steder for å få tak i han...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #11 Skrevet 3. november 2011 nå jobber jeg selv i barnehage. og vi har totalforbud mot å gå med mobilen på oss.. utenom dersom det er spesielle tilfeller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå