Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Man leser nå i forbindelse med voldtektsdebatten, at kvinner må ta ansvar selv, ikke gå alene i mørke, ikke kle seg "utfordrende" (hva enn nå det skal bety), ikke flørte, ikke smile lurt, ikke gi komplimenter osv, for å ikke bli voldtatt. Man blir anbefalt å sminke seg, slanke seg, sprade rundt i sexy undertøy, la mannen ha analsex, BDSM og alt han vil, ellers er det rimelig at han er utro eller stikker av. Mannen kan ikke pålegges det samme. Man blir også rådet å gi mannen "space", la ham dra på utallige gutteturer, ha nakenbilder av ekser liggende rundt i huset, ha lov til å stikke og se en film med eksen 1 gang i uka fordi de har jo barn sammen osv. For at han ikke skal stikke av eller være utro. Hvis en mann ikke gjør en dritt i huset, slenger sårende bemerkninger til dama, tar henne for gitt og ikke tar seg av barna - da er han deprimert og sliter med noe stakkars. Kvinnen må ikke finne på å gå, siden da svikter HUN familien. Hun må støtte mannen, tilrettelegge for ham, la han styre på, for det er mye verre at en ansvarsfull og ikke lat stefar kommer inn i bildet. Altså det er kvinnens skyld også i dette tilfelle hvis familien går i oppløsning. Jeg lurer på, når skal noen ta vare på kvinnen? Når skal kvinnen få lov til å ta hensyn til seg selv, når mannfolk gjør det hele tiden ellers? Hvem skal trøste, avlaste og hjelpe disse kvinnene?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Samtidig som hvis det er kvinnen som er syk, deprimert, ikke orker å være våken hele natta i ett år med baby når hun er i permisjon, må hun slutte å syte, ta seg sammen og ikke forstyrre oh stakkars mannen som skal på jobb etterpå og derfor må sove nettene gjennom. For kvinnen trenger jo ikke søvn, hun visste det skulle bli sånn da HUN fikk barn, siden det er hennes ansvar....Hmm
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 Jeg har en mann som gjør det, trøster, støtter og drar meg opp fra gropa hvis jeg havner der (noe jeg gjør av og til) Pappa er også slik. Jeg er nok heldig, men jeg tror også noen ganger at det har noe med hva vi finner oss i også.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 Fordi nordmenn er mindre likestilte i tankegangen sin en de liker å innrømme. Og kvinner er ofte de som trykker ned andre kvinner.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #6 Skrevet 3. november 2011 Enig! Du er ikke bare heldig, du høres rett og slett smart ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå