Twigsen Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Noen med erfaring med denne typen medisin ift halsbrann og sure oppstøt? Jeg er slankeoperert og tåler ikke all slags medisiner etter denne operasjonen, men har brukt nexium pga halsbrann. Og nå som jeg er gravid, så er halsbrannen helt ekstrem. Såpass at jeg kjenner det brenner helt ned i den lille magen.. :/ Noen av dere som har erfaring med bruk av dette under svangerskap? (har vært i samtale med lege, men han mente jeg burde vise forsiktighet)
M+M Skrevet 4. november 2011 #3 Skrevet 4. november 2011 Hei. Jeg fikk beskjed av legen om å holde meg unna disse første trimester, deretter kunne jeg få begynne på en mildere type medisin etter uke 12. Det er ikke påvist at Nexium skader fosteret, men lignende medisiner i samme "gruppe" kan ha en negativ invirkning på organutviklingen til fosteret. Hvor langt på vei er du?
Twigsen Skrevet 4. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2011 Oooh, da tenker jeg nok at jeg kanskje holder meg unna Jeg er snart 17 uker på vei, og halsbrannen kom for fullt disse siste ukene
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 Jeg kan anbefale Ranitidin 150mg (resept) + lovehearts. Dette gjorde at jeg overlevde mitt første sv skap, da jeg hadde enorm halsbrann helt fra start til slutt, pluss refluks fra ca halvveis....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå