Gå til innhold

Hvorfor er vi kvinner så jævli DUMME???????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kommer det frem at kvinner tar ut mer og mer sykmelding etter som de får flere barn. Dette fordi de ikke makter å ha hovedomsorgen for barn og hjem i tillegg til 100% stilling.

Så hvorfor er DERE så jævli dumme at dere setter dere i en situasjon hvor det er dere som er hjemme når barnet er sykt og som tar mesteparten av husarbeidet i tillegg til jobb???

Hvorfor lar du deg selv tro at du er så mindreverdig bare fordi mannen din tjener mest og "stakkars mannen er selvstendig næringsdrivende" eller "stakkars mannen er sjef".

Skjerp dere!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe i kranglehjørnet eller?

Det kan godt være NOEN kvinner er dumme, men de kan jaggusanten meg også menn være. Hver vår gang vil jeg si...

Det finnes da menn i fleng som sykemelder seg fordi de har litt vondt i lilletåa.

... Apropo menn. Du skulle ikke tilfeldigvis være en sånn en?

Skrevet

Nei, jeg er absolutt kvinne selv, men er så lei av at kvinner ikke gjør mer for å få til likestilling. Og jeg skjønner det bare ikke!

Statistikken sier desverre at menn ikke sykmelder seg oftere etter å ha fått barn. Det er det kvinnene som gjør. Hadde det vært "vær vår gang" hadde det jo vært greit.

Kranglete? Jeg? :)

Skrevet

Jeg har ikke barn selv, og tror aldri jeg ville funnet på å sykemelde meg fordi jeg får barn. (Visste ikke det var så lett å få sykemelding??)

.. Men det er noen menn som har litt for lett for å hengi seg til jobben sin, og det kan vel egentlig ikke kvinnen bestemme over? Morsinstinktet er nok dessverre faktisk sterkere enn farsinstinktet (har jeg inntrykk av), så det er lettere for moren å "ha dårlig samvittighet", og være hjemme.

... Men som sagt er jeg enig i at sykemelding pga. barn ikke holder mål. Da kan de heller være hjemmegående uten lønn. Evt arbeide mindre.

-Hun ovenfor som tok deg for å være mann ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...