Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 er veldig usikker på om vi skal ha det hjemme eller finne en annen plass, mcdonalds,er det noen gøy plass å feire lenger ? eller har noen tips. evnt hvilken kjekke leker kan vi finne på om vi har det hjemme ?
Gjest sug lut Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Ha det hjemme, det er absolutt de hyggeligste bursdagene. Klipper inn mitt eget svar på tilsvarende spm: Sv: Bursdag!! 4 åring !! 14:08 25.09.2009 Ok - for det første: - max to timer, da er ungen fortsatt på høyden og mor ikke klar for innleggelse (bare nesten). - Send ut innbydelse godt i forkant, minst en uke, og skriv på tlf.nr - og "Vær så snill å si fra på dette nr om det ikke passer". Ikke vent å få høre fra noen det faktisk passer for, de fleste glemmer sånt eller lar bare være, men greit å vite om det blir fem eller femten. - Ikke bak deg ihjel, de spiser mindre enn du tror. Pølser, gele og muffins, bursdagskake blir spist lite men er hyggelig til å ha lysene på (så kan de voksne spise den etterpå, hehe). - Ting du ikke vil skal dras fram settes vekk (perler er for eksempel et sant helvete å plukke ut av alle hjørnene etter at småjentene i ca ti minutter skulle "perle"). - Kjøp en pose ballonger av typen figurer og blås opp en hel haug som ligger rundt omkring. Selv den mest sjenerte vil garantert ha en ballong. - Dekk på med hvit papirduk som kan tegnes på, og legg fram tegneblyanter midt på bordet. Lite vask, ikke farlig med søl. - Godteposer bør fiskes (Tresleiv med tråd og klype, laken spent over en døråpning og bak der sitter du og henger på poser) om du ikke vil ha huset endevendt, men hver sin smak (jeg vil definitivt ikke ha noen som leter i nattbordet mitt ettter godteposer), og bør ikke deles ut før til slutt. Navn på posen er veldig praktisk. Ikke stapp den med godteri, putt heller oppi noe smått a la klistremerker i tillegg - de får sukker nok, og skal etterhvert sove. - Vent med å pakke ut gaver til alle har kommet, samle inn gavene (ha teip klart til å sette kortet fast på gaven) når de kommer og når alle er der, sett dem i ring, la hver holde gaven de kom med og så flasketuten peker på for å gi gavven til bursdagsbarnet. Da får alles gave oppmerksomhet og bursdagbarnet får littegrann ro. - Noen få fireåringer vil gjerne at mamma eller pappa skal være der, det trenger ikke du stresse med, alle foreldre er happy med å få en kaffekopp, ingen større oppdekking nødvendig. - Greit om du har minst en voksen i tillegg til deg selv. Lykke til, kos dere masse! sug lut
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 Min erfaring er at det er klart best å ha det hjemme. Noe av det ungene liker er å se kvordan andre barn har det hjemme, de vil se leken og rommet til bursdagsbarnet. Mine har følt seg "snytt" når fødselsdagene har vært andre steder. For de som er så små er det heller ikke nødvendig med mye leker eller annet opplegg. For det første tar det litt tid å åpne gaver og få alle til å sette seg. Resten av tiden vil degjerne bruke på å leke med lekene i det huset der de er på besøk. Husk bare at spessielt om dere skal ha gutter i selskapet, bør dere ha reservetruser og bukser tilgjenglig. Det er stor fare for at en eller annen har et uhell. Her har det skjedd i hver eneste bursdag fra 4 til 6 årsdager. (2 barn, 6 fødselsdager).
Gjest irismor Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 Vi har hatt bursdag på mcdonalds og hjemme. Lettvint med mcdonalds og ikke noe dyrere, men koseligst å det hjemme. Fiskingen ble en supersuksess. Vi bor i blokk og de fisket fra verandaen, gubben stod nede og hang på godteposer. Det ble mye latter og moro når det ikke kom opp godtepose men "sure sokker" og pappas lange underbukser (stilongs i kammofarger). De som ikke fikk godtepose stilte seg bakerst i køen og fikk fiske en gang til, det var ekstra gøy :-) Lag ikke mye mat, blir ikke spist. Holder med pølser, muffins og ispinne.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 tuusen takk alle sammen, fantastisk, det blir bursdag hjemme ser jeg nå ja ) da var det bare og invitere å handle inn )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå