Gå til innhold

25 uker på vei og deprimert - Bare griner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn kan jeg jo ikke være når barnet kommet. Vi har en treåring fra før, og dagene er tunge nå! Jeg greier ikke å se for meg at jeg skal ha glede og overskudd til enda et barn.. hvordan jeg skal komme meg gjennom den verste babyperioden osv. Jeg angrer nesten litt på at jeg ble gravid igjen..

Vet ikke om dette er hormonellt eller om det er en vanlig depresjon. Det kan jo tenkes det er realistiske tanker også.. Kanskje to barn er for slitsomt for meg.. jeg synes det er utfordrende med han jeg har, hvorfor skal jeg absolutt ha en til da?

Men, nå er det jo for sent.. Barnet vokser og gror og jeg må snart begynner å gjøre klart til den med utstyr og klær osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring jordmor i morgen og be om en time så du får snakket litt om det du føler. Depresjon er viktig å ta tak i tidlig. Jordmor kan hjelpe deg.

Skrevet

Det kan høres ut som om du kan ha en svangerskapsdepresjon. Det er ikke like mye oppmerksomhet rundt dette som rundt fødselsdepresjon, og det er nok heller ikke like vanlig. Likefullt, det er mange som rammes av dette, og jordmor har ressurser til å større deg og eventuelt henvise deg videre til andre som kan hjelpe.

Ring jordmor i morgen og forklar situasjonen, så vil jeg tro du får time raskt.

Håper dette løser seg for deg slik at du blir i stand til å nyte graviditeten, eller at du i alle fall får hjelp til å komme deg gjennom dette før fødselen og et nytt barn å bli kjent med....

Skrevet

Kjære deg.

Dette er ikke unormalt! Jeg skjønner deg så godt, fordi jeg selv følte det du nå føler! Ta kontakt med lege eller jordmor for å få snakket om dette og hvis ikke, ta kontakt med noen andre med taushetsplikt. Du kommer til å bli så glad når din lille nye engel kommer, men akkurat nå ser det såklart vanskelig ut. Likevell... Det er BARE 2 barn, ikke 8 :) Dette går så bra! Er du alene fra før, eller har du samboer? Uansett kommer du aldri til å angre en dag når barnet ditt kommer, jeg har en veninne som er alenemor til 2 barn og den yngste ønsket hun å ha med barnefar, selv om han hadde forlatt henne. Jeg følte det ganske sånn som du gjør nå, men det ordnet seg og det er ikke noe problem å ha 2 små barn :)

Hold motet oppe!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...