Gå til innhold

Hvor ofte bytter dere dokost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av ikeainnlegget så sto det at noen alltid kjøper ny dokost når de er der... Her må jeg innømme at jeg ha hatt den samme i over et år... Skal man rengjøre slike, eller bør de byttes ut jevnlig?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte sist ny i 1983, hehe :-)

Skrevet

Altfor sjelden. Men rengjør den med klor når jeg vasker badet...

Skrevet

Jeg vasker doen med enten Klorin eller Jiff skurekrem, og bruker kosten hver gang.

Det er ikke en tannkost det er snakk om her.......

Skrevet

Aldri.

Med mindre den ser direkte heslig ut og det gjør den ikke.

Skrevet

Skiftet i år da den forrige knakk :)

Skrevet

Si ikke det. Ettåringen har forsøkt å bruke den som tannkost.

Skrevet

Min første tanke: "Hæ? Bytte dokost?"

Det har jeg aldri gjort ;-)

Skrevet

heheh.. Mange rengjør den med klorin eller lignende. Jeg foretrekker å bare kaste den og kjøpe ny:p

Men det kommer jo an på om den du har i utgangspunktet er dyr eller ikke. Jeg kjøper bare sånne billige fra Biltema, Europris, e.l. Bytter de vel fire ganger i året eller noe slikt.

Skrevet

Har en lekker dokost i børsta stål, faktisk kjøpt på ikea. Den er bare ett år, og jeg tenker at vi vasker ikke dassen så ofte at den risikerer å bli utbytta før på iallfall 5 år.

Men så pusser jeg skjelden tennene med den, det er kun til nøds når jeg har vært på fylla.

Skrevet

Æsj til flere av dere! Bytter dere virkelig ut dokosten så sjelden?? Altså, dette er faktisk en kost som både familie og venner bruker til å vaske bort dritten etter seg med. Ekkelt, spesielt om dere har små barn som i et uoppmerksomt øyeblikk kan finne på å leke med den..

Kjøper hvite dokoster på ikea til 9 (?) kr stk hver gang jeg er der, så er det bare å bytte den ut en gang i mellom. Blir ikke akkurat ruinert..

Skrevet

Ca 3-4 ganger i året.. Trodde det var normalt :S

Skrevet

Æsj, dokost er ekklet! Jeg har ikke det.

Skrevet

Byttet faktisk på begge badene da jeg vasket rundt for to uker siden, de gamle var vel 3-4 år gamle tipper jeg.. Men skal ikke la det gå så lang tid mellom hver gang, kjøpe nye hvert år tipper jeg.

Ang. hun som måtte ha nye dobørster hver gang hun var på IKEA, så vet vi jo ingenting om hvor ofte hun besøker IKEA.. Kanskje det er en årlig happening? :)

Skrevet

Hvordan får du vasket nederst i doen ten dobørste da?

Skrevet

Bæsjen blir ikke mindre ekkel av at dokosten kun er brukt èn gang. Jeg putter ikke en 5 år gammel dokost i minnen, men det gjør jeg sannelig ikke med en helt ny heller. Så lenge den står i hjørnet og ikke brukses til noe annet enn å rengjøre doen med så gjør det da virkelig ikke noe at den blir brukt noen år. Vi har forøvrig lukket dokost som står inni en sylinder, om det har noe å si. Noe jeg tenker at det ikke har. Det finnes faktisk tarmbakterier på veldig mye av det man finner på et bad, forskjellen er bare at man vet det er på dokosten og dermed holder man seg unna. Værre er det med såpestykket/pumpeflaska, dusjarmaturet, tannbørsten, døknotten, toalettrullholderen osv. Det er ting folk tror er rent, men selv på et nyvasket bad florerer det med tarmbakterier. Og det er ikke dokosten sin skyld.

Skrevet

Hver gang jeg er på IKEA... Det er vel kanskje 3-4 ganger om året? Heller betale 27 kr om året enn å rengjøre den (!!! Fysj).

Skrevet

Jeg bytter den når jeg flytter, noe som jo ikke skjer så ofte...

Skrevet

Kommer ann på om jeg har billig eller dyr. Den jeg har nå kostet 500 spenn, så den blir kloret.

Billige koster, kaster jeg ved behov.

Skrevet

Bytter den når den ser stygg ut. Men det er ikke så ofte. Gjør jo dokosten ren når jeg bruker den. Pleier la den ligge i f.eks klor nede i doen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...