Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 FEIL... av og til velger andre enn en selv hva som skjer i livet. Dette handler ikke om hva man selv vil, men andre tar avgjørelser som påvirker andre sitt liv på godt og ofte veldig vondt uten at de kanskje er klar over det. Tenk over det før du gjør en alvorlig beslutning i livet, hvis man angrer senere kan det ofte være for sent.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 jeg blir styrt av mitt barn, jeg... ikke mitt valg, men barnets handikap og behov går foran mine........ Jeg har ikke valg, og kunne jeg valgt, så hadde det blitt noe annet enn dette livet. jeg gjør bare det jeg må, så lenge jeg må....... Jobb? Hva er det? jo barnet. Utenfor huset, sier du? Hva er det? sier jeg... Lønn... Jo, kanskje i himmelen en gang i fremtiden. Ingen pensjon utover minstepensjon, fordi jeg er "hjemme". Ingen lønn, fordi det er familie(med mye ekstra, må jeg be).......... Vi ofrer oss, og krever for lite, det er sannheten.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 jo, man har et valg, om hvordan man skal bruke de hendelsene, om en skal bli bitter, om en skal gi opp, eller om en skal se etter nye muligheter, f eks.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Jo, valg har en vel. Bare tenk deg et barn som er lenket til deg og din omsorg. Et barn under 18 år. Et barn som ALDRI vil klare seg selv. Hvem velger da for deg? Hvilke "muligheter" har du? Tror du det ender? Når da?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 man har alltid et valg her i livet, men alle valg har konsekvenser. Jeg kan velge å ikke ta vare på barnet mitt, men det følger med konsekvenser. Jeg kan velge om jeg vil jobbe eller ikke, men det følger med konsekvenser. Jeg kan ikke velge om barnet mitt skal være friskt eller ikke, men jeg kan velge hvordan jeg takler det. Jeg kunne ikke velge at pappa ikke skulle dø, men jeg kunne velge hvordan leve med det . Det eneste valget som jeg ikke kan velge bort er det faktum at jeg skal dø, for før eller siden er det min tur, men jeg velger selv hva jeg vil gjøre med tiden frem til den dagen kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå