Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 hoster til jeg spyr, men det er vell ingenting jeg kan ta nå? siden jeg er gravid.... kom med tips :'(
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Klør det i halsen? Prøv brus/farris. Jeg syns det hjelper å drikke noe med mye kullsyre.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 det klør å det styrer, har skikkelig influensa gravid i uke 30 å bebien ligger så fint på blæra mi, så tisser meg jo ut på toppen av det hele :'(
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 =) er nok forkjølelse du har..og ikke influensa... Men uansett.. Jeg føler skikkelig med deg! Har hatt det sånn i 5-6 uker nå...og føler jeg aldri blir bra... Hoster og hoster..er helt grusomt... Fikk cosylan..som jeg ikke syns er noe stas å bruke når man er gravid..men jeg måtte virkelig... d hjalp ikke noe særlig..så satte bort flaska etter 2 netter uten virkning... gikk over til solvipect og oppdaga da at det ikke var tørrhoste jeg hadde..selv om d kjentes slik ut.. og d hjalp litt! Men jeg og tisser på meg.. har gått med bind i flere uker når jeg skal ut... skifter superofte..ellers måtte jeg vel ha kjøpt tena lady..men det syns jeg er for flaut rett og slett...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 forkjølelse, influensa, poteto potato, vet virkelig ikke forskjell på disse :/ i en alder av 25 hehe var hos legen i går, og fikk ikke cosylan, hadde håpet på astmamedisin siden jeg har brukt det med god virkning tidligere, kjenner det er bronkitt, får det alltid når jeg hoster slik :/ De barna sku bare vist alle lidelsene våre når de va huleboere HI
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #6 Skrevet 3. november 2011 En god kopp varm kakao kan hjelpe på å dempe hosten litt. Skader ikke å prøve i alle fall :-)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #7 Skrevet 3. november 2011 =) hehe..nei er mange som ikke vet;) sjeldent man har influensa.. er litt hardere enn forkjølelse... Nei legene er strenge på cosylan og gravide..jeg fikk ta risken selv sa min lege..men han forstod meg.. hadde ikke sovet på mange netter og var helt utafor... Hadde øre og halsbetennelse i tillegg til hosten... Men droppet det raskt som sagt! =) Huff..bronkitt er noe dritt.. Ja de barna skulle vist ja:P haha..likevel går vi igjennom dette gang på gang..hehe.. hadde sånn hoste når jeg var gravid med nr 1 og.. like slitsomt! Vi får håpe vi slipper unna influensa som er forventet å komme rundt juletider! det hadde vært kjipt.. vurderer å ta vaksinen..legen anbefaler d..d samme med jordmor..men er i tenkeboksen!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #8 Skrevet 3. november 2011 Varm melk med honning smører halsen så det ikke klør så mye
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #9 Skrevet 3. november 2011 hehe ja, fikk lyst på kakao med krem, så det var en gylden mulighet nå, men hjalp ikke på hosten ja håper man slipper dette rundt jul og nyttår, har term 9 jan, å vill ikke være syk da :/
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #10 Skrevet 3. november 2011 17.48 er HI jeg tar ikke vaksinen, ble anbefalt og ikke gjøre det
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #11 Skrevet 3. november 2011 Av hvem ble du anbefalt å ikke gjøre det? Står jo på helsesidene at gravide i 2 og 3 trimester blir anbefalt å ta den..skal litt til å si mot dette...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #13 Skrevet 3. november 2011 ta manger mentos i munnen og tygg når du får hosteannfall. det er det eneste som hjelper meg. og jeg har kronisk bronkitt..
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #14 Skrevet 6. november 2011 Er du svensk kan du ta Noskapin, siden den er anbefalt gravide i Sverige. I Norge kan den ikke brukes. Siden jeg vil anta det ikke er forskjell på norske og svenske fostre, så tok jeg Noskapin da jeg etter fire uker med ekstrem hoste ikke orket mer. Noskapin kan skape forstyrrelser i kromosomene under unfangelsen, og er kun farlig før man engang vet man er gravid. Den dempet der og da, og jeg tok tilsammen seks tabletter over en måned. Så gikk jeg til lege, og fikk beskjed om at det var Mykoplasma jeg hadde. Fikk Abboticin (skal ikke brukes før uke 15 i graviditeten) og nå er jeg endelig bedre. Er 28+5 i dag.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #15 Skrevet 6. november 2011 Vet ikke forskjell på influensa og forkjølelse..? Influensa er noe man har omtrent hvert tiende år, dvs ca åtte ganger i løpet av en levetid. Det er høy feber, hoste, smerter i ledd, nedsatt almentilstand på den måten at man ikke orker noe, vil bare sove. Mange har også vonde mandler eller hals. Influensaperiodene er vinterstid, rundt jul. Forkjølelse er noe man kan ha ofte, og innebærer som oftest kun lett feber, ingen smerter i ledd, hoste og mye snørr. Man orker å sitte oppe, se tv eller andre enkle ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå