Gå til innhold

Til London med baby

<3 mamma til to skjønne <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger en weekend tur til London i starten av desember med en 5 mnd gammel baby. Noen som har erfaringer ifht å ferdes rundt med vogn der? Tenker på undergrunnen og sånn. Har en Emmaljunga Edge...og den er jo rimelig diger... Kanskje jeg bør anskaffe meg en ny vogn først. Må nesten ha med en ok vogn da han ligger der og sover. Har en babybjørn bæresele og, som jeg har tenkt å ha med i tillegg til vogna, men han er sinnsykt tung å bære på i lengden, veier jo over 8 kg, så det beste er å slippe å bære så mye.

Noen som har noen erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville absolutt vurdert å kjøpe en bæresele som du kan bruke lengre, f.eks beco, ergo baby, eller manduca. Tror de er noenlunde like! Har selv en Beco butterfly, og hadde ikke klart meg uten da vi nettop var på ferie. Der kan snuppa sitte i flere timer, sover i den også ( hun var da 5 mnd og ca 7 kg ) Veldig god å ha på flyplassen også! God tur ,London er jo bare fantastisk :-D

Skrevet

Og ikke tatt med vogn i det hele tatt?

Skrevet

Var en weekend i London med en på 8 mnd og TFK-vogn.

Tok masse undergrund men gikk også mye.

Undergrunden var ikke noe problem. Det var godt merket hvilken stasjoner som hadde heis, og der det ikke var det tok vi vogna mellom oss og bar. Morsomt er det ikke, men funker fint.

På en slik tur ligger jo barnet ekstra mye i vogna, og da var det viktig for oss at komforten var maksimal.

Gjest sug lut
Skrevet

Undergrunnen i London (eller storbyferie i det hele tatt) m baby og vogn midt i juleshoppinga hadde jeg rett og slett ikke giddet.

Skrevet

Kansje ikke den store emmaljunga vogna, men evt en liten reisetralla, bare så du slipper å ha babyen hengenes på deg heeele tiden ;-) Jeg hadde med en babytravel til hellas, enkel og grei reisetrille som tar liten plass :-)

Skrevet

Vi gjorde det en uke før jul.

Hadde en superkoselig tur med null stress.

Skrevet

I begynnelsen av desember er det fryktelig masse folk i central-London...Jeg hadde ikke reist da med en liten baby eller små barn i det hele tatt, men jeg er ikke deg:-) Jeg hadde uansett tatt med en god bæresele og en liten trille. Dessuten ville jeg unngått rushtiden fram til 10 og ettermiddag hvis jeg skulle hatt med baby. Er ofte ubehagelig fullt på undergrunnen. Hovedgatene midt i er også stappfulle av juleshoppende mennesker, det kan være gøy hvis man har god tid og ikke skal noe spes, bare kikker, men kan også være veldig stress. Kommer nok an på hva man ser for seg å gjøre på turen.

Ikke meningen å være så negativ, men jeg har vært der rundt juletider+bodd der.

Skrevet

Reisetrille er et must. Husker sist jeg var i London at jeg stusset over hvor lite barnevogner jeg så i gatene og på banen. Veldig mye trapper og rulletrapper ned til undergrunnen så Emmaljungaen er absolut for stor. Se om du finner en billig en på Finn.no hvis du ikke tror du får så mye brukt for den senere. Og se etter en med god liggestilling, og gjerne med regntrekk.

Gjest finingen og fine jenta
Skrevet

Innbarka engelskmann er jeg blitt, og er skremt over størrelsen over de norske barnevognene. Om di vogn er stor etter norsk standard, så har den ingenting i London å gjøre.

Her vokser ungene opp i triller og traller, og ingen som stryker med av den grunn. Det er tungt å shoppe med en baby i sele, om du ikke går bært på ryggen.

Hadde ordna meg ei lita tralle, en god varm pose, og unngått tube'n så godt jeg kunne. Er styr med vogn inne i butikker også, så jo mindre vogn jo bedre for dere begge.

Hvorfor i alle verdens dager kjøpte du deg en så stor vogn? Har du virkelig bruk for det? Og i så tilfelle, til hva?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...