Gå til innhold

Renselsen, hvor lenge varte den igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en sønn for 5 uker siden. Han ble tatt med ks fordi jeg ikke ville åpnes. Jeg hadde ks sist sv.skap også, men da mener jeg og huske at jeg var ferdig med renselsen etter maks 3 uker bare. Denne gangen vil det jo aldri stoppe :-O Jeg blør ikke direkte lenger er mer brun uflod og noen dager er det knapt det er noe, men som sagt så gir det seg ikke helt. I dag har jeg hatt mørk blødning brun/mørk rød, ikke så mye at jeg må bruke bind, men det kommer litt. I tillegg har jeg hatt litt menssmerter.. Er dette normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres normalt ut jeg. En stund etter blødningene har avtatt kan det på ny komme en litt sterkere blødning igjen. Da er det siste rest som støtes ut mener jeg å huske. Jeg blødde som ved mens i bortimot to uker, og etter det var det bare brun utflod, å så fikk jeg en blødning igjen som avtok ganske fort å så var jeg vel ferdig tror jeg. Tror ikke det er uvanlig med menssmerter i forbindelse med det, men skulle du få sykdomsfølelse og feber så må du ta kontakt med lege, for da kan det være rester av morkake eller "svangerskapsprodukter" som ikke har kommet ut og da må du ha utskrapning før det blir en hissig infeksjon. Men så lenge du ikke får feber og føler deg syk så tror jeg dette er helt normalt. :)

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Høres ut som etter mitt forrige ks det.... følte at det varte i evigheter! Tror det gav seg helt etter omkring 6 uker.

Følte også at den "lurte" meg litt. Trodde jeg var ferdig etter 4 ukers tid, men plutselig kom den tilbake. Så i mine ører høres dette veldig normalt ut.

Skrevet

Høres heelt normalt ut, og hvis du også slipper å gå med bind store deler av tida så må jo det være helt supert :) Etter min første fødsel hadde jeg kraftig renselse i hele 12 uker!! Eller det vil si at etter 11 uker begynte blødningene å minke litt da, men de hadde hele tiden før det vært så kraftige at jeg måtte gå med svære nattbind og helst et bind til som jeg la på tvers bak der igjen om natta, for ikke å grise til hele senga. Så DET var pyton!! Med andremann hadde jeg renselse i 5-6 uker tror jeg, og da var det kraftigst blødning den første uka etter fødsel for så trappe sakte med sikkert ned i mengde. Var et par ganger det økte på i mengde igjen, men det minket forholdsvis fort igjen. Og de svære binda trengte jeg bare å gå med i starten, for så å gå over til vanlige bind og etterhvert truseinnligg, så det var noe annet enn førstegang ;) Håper det blir noe sånt denne gangen og, vil IKKE ha en gjentakelse av den første!! :)

Skrevet

Ja, det var som jeg skulle sagt det selv, Kira. Føler den lurer meg litt på en måte. Den har forsvunnet helt noen dager for så og komme tilbake igjen. Jaja, får bare smøre meg med tålmodighet ;)

Skrevet

Jeg blødde i 10 uker etter ks:)

Skrevet

Ok, men da høres jo dette bare helt normalt ut :) Jeg var nok bare i overkant heldig første gangen :P hehe

Skrevet

11 uker her også men hadde ikke ks jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...