Gå til innhold

Matpakke til skolebarn, trenger tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt som reagerer litt på å spise brød, så derfor har jeg endret på matpakken hans på skolen.

Jeg steker fisk, fiskekaker eller kylling og så får han som regel pasta til, fullkorns i forskjellige varianter. Jeg sender også med ham frukt og bær, eller yoghurt, Grønnsaker har jeg vanskeligheter med å få i ham, annet enn potet og har hatt det hele veien.

Lurer på hva dere syns og om noen eventuelt har tips til hvordan jeg kan variere? Han elsker pasta, men lurer på om det er ok at han får dette til lunsj 4 av 7 dager i uka? Jeg varierer den litt med fasonger og med fyll inni da. Må legge til at disse dagene spiser han ikke brød i det hele tatt og vi har et ganske variert og sunt kosthold hjemme til middag.

Setter pris på masse tips! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager mye eggerøre, omelett og pai. Har kjøpt masse av de smarte matboksene med flere hull. I det store får de noe sundt og proteinrikt, og så putter jeg grønnsaker i et av det lille, og frukt og nøtter i det andre lille.

Har du prøvd cous cous og den type belgfrukter?

Skrevet

Nei jeg har ikke prøvd det, hva er det? :P... Har så utrolig lyst til at han skal like grønnsaker,siden jeg elsker det selv og strengt tatt kunne levd på det :P...

Har sånne tupperware bokser jeg, en stor og en liten og den lille putter jeg bær eller frukt i. Syns du det er greit at han får pasta så ofte til lunsj? Er litt usikker selv men nå er han jo ganske vant med å ikke få brød, så jeg vet ikke hva jeg skal variere med. Hadde laks på tirsdag og han fikk med seg resten til lunsj idag, men det er liksom ikke nok med bare fisken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...