Gå til innhold

hvordan få barna til å sove lenger!! :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste jenta er 3 år og våkner bare tidligere og tidligere... Og spesielt etter vi stilte klokken!:/ Idag våknet hun 5.30...... altfor tidlig! for bare 2 mnd siden sov hun jo alltid til ca 7.30. så det er jo ganske stor forskjell. Og minstemann på 1år våkner som regel når den eldste står opp, for hun er så var for lyder..... Så da er det jo bare å stå opp!:P

Noen med tips på om det går an å snu dette litt?

Hjelper ikke å holde de oppe lenger.. det har jeg prøvd.

Men tenkte jeg skulle prøve å vekke henne og følge henne på do nå når vi går å legger oss. For jeg tror hun våkner om morgonen fordi hun er så trengt på do..... har prøvd å lagt henne igjen etter hun er på do morgonen, men det hjelper ikke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det akkurat sånn her også, ingen tips bare et stort gjesp !!!!

Skrevet

Tror ingen mor i hele verden vet svar på ditt spørsmål. Barn sover til dem våkner...ikke så mye mer å gjøre.

Skrevet

Akkurat sånn er det her også.. Blæh.. Eldste på 3 vekker minste på 6 mnd, og da er det bare å kaste seg rundt. Jeg pleier å mate minsta, også ligger jeg å drar meg litt mens eldste ser på barnetv.. Shoot me!;)

Skrevet

viss minsta ikke våkner så bruker jeg også å skru på tv-en til 3åringen ;) Hun synst det er kjempestas å få sitte alene å se på disney-kanalen:p

Men jeg merker att hun ikke får nok søvn, for hun er ofte sur og trøtt på dagen...:/ Så jeg håper det bare er for en periode.

Skrevet

Vi er også oppe mellom 5 og halv 6. Er velsigna med to små jenter som ikke har sovehjerte, men sånn er det bare. Dere andre som har barn med søvnvansker har sikket lest litt bøker om temaet, og når det kommer til kapittelet "morgenfugler", så har de faktisk ingen råd å komme med. "Synd for deg, du må bare holde ut....."

Bare å hive innpå med noen koffeinholdig(med mindre man ammer mye), så går det så fint så. Man får jo masse ut av dagen ihvertfall.

Hilsen medfødt A-menneske

Skrevet

Jeg pleier å ligge i sengen til 8 allefall, barna ser på tv rett utenfor soverommet mitt:)

Våkner de 8 kan jeg fint ligge til 9.30 i sengen en lørdagsmorning

De er ikke sultne før haøv 9-9 uansett.

3 og 5år.

Skrevet

Det er vel bare sånn at de er morgenfugler i perioder. Hos oss hjalp det veldig da hun sluttet å sove på dagen. Passer på at hun er masse ute og får frisk luft, løpe og leke. Det blir det god apetitt av. Og slitne, mette barn sover godt! Vi måtte også begynne å legge henne litt senere etterhvert, kl 19 var nok for tidlig for henne. Det tok ganske lang tid før hun begynte å sove litt lenger om morgenen av det. Nå sover hun som regel fra 20.00-07.00 og det er perfekt for oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...