Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 shoppe er det beste som er nesten. og jeg elsker det. godt med noe nytt. jeg handler ikke mye, men det blir fort litt når jeg først er i butikken. og hadde hvert fint og fått spart litt. lyst til og lære meg selv og begrense meg litt. har ikke bruk for så mye stæsj til huset heller.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Spar et fast beløp hver mnd. Fast overføring til sparekonto. Etter en stund går pengene uten at du tenker over det. Og etter en stund har du et fint beløp på konto. Å ha penger på konto er trygghet.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 sett deg inn i fakta om emner som: overforbruk, hvordan resurser er fordelt mellom vesten og resten av verden, forurensing,forsøpling,reklame og kapitalisme. Da får du tiden til å gå, og så blir det kanskje mindre fristende å kjøpe unyttige ting etterpå.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 vi gjør det hver måned. men ønsker og spare mer slik at vi har masse penger på konto. og kan da ha penger om det er ulike ting som ryker.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Tøm det du har igjen i lønnskonto dagen før lønning (tøm altså til sparekonto, ikke shopping:P). Dere må automatisk bruke mindre penger da siden ikke et øre hoper seg opp i lønnskonto. Lag budsjett, ta vare på kvitteringer og se hvor mye dere bruker på forskjellige ting. Se på luksusfellen på tv3, mange gode tips å få:-)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Bestem deg for et spesifikt beløp du kan bruke i uka utenom dagligvarer, og ta dem ut i kontanter. Kortet bruker du kun i matbutikken, skal du ha noe annet må du betale med lommepengene dine. Da får du et mer bevisst forhold til at alt koster penger, og du ser beholdningen synke med en gang når du kjøper deg noe...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 Hehe, dette høres fjernt ut, men jeg demper shoppetrangen ved å legge ting i handlekurven i nettbutikker, for så å lukke siden. Det funker her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå