Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Jeg føler min skrekk for å bli voldtatt hemmer meg i hverdagen. Alt må planlegges om jeg skal ut på kveldstid. Jeg vil ikke gå alene i mørket og jeg må kjøre bil - ikke ta buss eller taxi. Selv det å gå til bilen i mørket synst jeg er skummelt. Og dørene i bilen må alltid låses når jeg kjører. Jeg bor ikke i Oslo, men voldtekter skjer jo ikke bare der. Er jeg helt rar? Eller er dette en frykt alle kvinner bør ha i disse tider?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Å miste barnet mitt, at barnet mitt mister meg, at jeg ikke klarer å redde barnet mitt... det er MIN største skrekk! :-(
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Tar du dine forhåndsregler, så vil det nok gå bra med de aller fleste. De fleste voldtektene skjer når damene har drukket. Har du et klart hode da, og passer på at du alltid er sammen med noen, passer på drinken din, ikke går alene hjem, ikke tar pirat-taxi og ikke blir med på nachspiel med ukjente menn, eller på nachspiel uten venninner, så har du nok redusert sjansene dine for å bli voldtatt med mange 90 prosent. Du må ikke la en voldtekt ødelegge deg. (Uansett om du har opplevd en, eller ikke,) for da har terroristene vunnet. Hilsen en som engang tok imot en drink fra en mann hun ikke kjente - og ble etterhvert bevisstløs, voldtatt og som slet med det i mange år.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Nei du er ikke rar. Jeg har det vel ikke helt sånn som deg, men klart man er skremt av alt som skjer i Oslo om dagen, og ja det kan skje andre steder også. Bare bra at du tar alle forhåndsregler. Men slitsomt for deg selvfølgelig hvis du går med en konstant frykt...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 hmm, det høres jo ut som denne frykten hemmer deg litt vel mye da. Jeg har faktisk aldri kjent på noen redsel for å bli voldtatt jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå